Det är sommar varmt nu....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 30
TISDAG 160726
Jesper & Jasmin
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Du har inte ett liv.
Du är liv
 
av; Eckhart Tolle
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När man slår upp de blå och inte hör jamande...
Va det är med jamand???
Jo i natt satt en liten kisse kille (3 månader) i trädet
utanför mitt fönster, han jamade och var lite orolig.
Hans matte kom och försökte locka ner han.
Det tog lite tid men han kom ned.
 
Jag har en liten fråga dock....
Varför inte räddningstjänst ville komma ut....
Det är jobbigt för andra människor i ett bostads område
att höra honom jama så mycket.
Han var så rädd.
 
Men det var ju skönt att han kom ner och det blev tyst.
Nå väl det är varmt ute och luften är så där sommar varm som den skall.
19 grader nu klockan 06.30
 
Min morgon börjar med
frukost.
 
Så nu är det klart med frukost och duschen, läkaren här näst.
Konstigt att jag är så himla trött, kroppen vill sova
och inte alls vara med på spelplan.
 
Men som jag brukar biter jag hårt i hopp och går vidare.
Jag skall nu upp till läkaren och höra vad han vill.
Fick en kallelse här om veckan.
Vet dock inte vad det gäller.
 
Klockan 10.00
ropar upp Westerberg.
Bra då är det jag.
 
Hos läkaren brukar det ta sin korta tid, man
går in han kollar sen är det klart.
 Men inte detta besök.
 
Det gäller över syn av mina läkemedel.
Ja ha ja jo den är för hjärtat, den också ja den med.
Magen så klart ja dom också. Handen och smärtan ja inte kul.
Han sa >vilken koll du har< Ja annars vore det 
oroväckande :)
 
20 min tog mitt besök och då fick jag en ny läkartid till också.
Till hjärtdoktorn till apoteket och kolla in vad jag behöver.
Plockar ut lite nödvändiga saker.
 
Så då är jag hemma igen, jag har då full fart och skall hinna
dra i hopp en lunch och sen i väg till jobbet.
Plockar Maria 11.30.
 
Satt och titta på lite kort,
Haylie och Camilla...
 
Handen på hjärtat...:)
Och jag med två vackra djur....
Härliga minnen och fina kort.
 
Väl på jobbet känner jag att jag vill ha en kopp kaffe
för att sen se hur vi ligger till.
Allt är bra och inga incidenter i dag...Så skönt.
Hoppas på vår dag också.
 
Lunchen först och hälsar på alla gäster.
Hälsar på mina kollegor och så är det jag,
Johanna och Kadija som jobbar.
 
Hinner gå igenom med Ziland hur man skriver på Life care.
Även Yirubi får en genom gång. Lydiah och jag kollar lite resor från Sirius.
Och det är ok med resor. Jag har lite fel och brist också som skall göras.
 
Nu går dagen hem och vi är nu i full gång att fixa eftermiddagen.
Jag undrar kommer det regn eller???? Hoppas det är klibbigt ute.
Inne är det värre. varmt Hugo. De gamla måste dricka, även
personalen....
 
Kvällen rullar in och efter middagen är det bara att se
till att de som vill komma i säng får det. Andra väntar uppe.
De vill ju ha fika.
 
Allsång på Skansen med Sanna Nilsson med gäster.
Det var roligt här sitter två av våra gäster och njuter av musiken.
Natten kommer och vi kan gå hem.
Jag har Maria med mig hem och släpper henne hemma hos sig.
 
Nu är det bara att gå hem och sen se till att komma i säng.
Kaffe först....Min man sover....han har inte ens satt på kaffe.
Nu är jag redigt grinig...
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER FARMOR
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0