Det blir bra.....:)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 27.
MÅNDAG 160704
Ullrika & Ulla
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
 Den som sitter bredvid och ser ett parti
har oftast lättare att se de rätta draget
än den som är mitt inne i spelet.
 
av;  Hjamar Söderberg
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna av att telefonen ringde.
Det är ju inte ofta man sover så länge att någon
ringer och undrar om man sover.
Men det händer....:)
 
Ja det är en ny dag och jag skall skriva historia 
i dag, det vill säga dagens historia , ett utdrag från min dag.
Den här historian är en sann berättelse och den utspelar sig i 2016 talet.
 
Det var en gång.....
Så börjar en saga om mig och min dag en helt vanlig tant vardag som den är.
Utan större avivkelser eller tillägg. Bara en dag rakt upp och ner.
 
Det är hög tid att fixa en frukost....
Den brukar vara på plats när jag börjar med dagens första skrift.
I dag är fallet inte riktigt så. Den skall nu till lagas.
 
Så frukost intagen och det var riktigt gott.
Njuter av en kopp kaffe som alltid kommer efteråt.
Min dag börjar bra, luren ringer och Camilla frågar om jag kan
passa Linus till Anneli kommer och hämtar honom...
 
Jo ja det skall väl gå bra....Här händer inte så mycket i dag tror jag.
Har lite ärenden till centrum bara...kan göra dom sen.
Planerar om lite snabbt och går ut för att möta Camilla.
Hon kommer på en kaffe innan jobbet, hon börjar 10.00
 
När jag stå där på parkeringen ser jag att en
blå Saab står på vår parkering....
Det var inte vad jag ville se.
 
Skriver en lapp om att han INTE skall stå på min hyrda plats.
Han har också gratis p plats då han jobbar för Botkyrka.
Hur svårt kan det vara att ställa sig rätt???
 
Lite butter och iretterad tar jag och hjälper Camilla med
bil stol och väska till Linus. Han skall ha det
med till Annelie.
 
Väl uppe tar vi en kaffe och snackar lite hit och dit.
Tiden ramlar på och nu skall hon till jobbet.
Så jag skall underhålla Linus en stund.
Det kan ju inte vara så svårt,
ha ha ha
 
Har ju gjort det förr.
Men han är inte så där 100% ser jag, han är lugn
vill kramas , vill inte leka så värst mycket,
han brukar ju gilla att hoppa lite i sängen och köra stora bilarna.
Han hitta skateboarden men den var inte heller så rolig.
Han kommer till mig och vill vila.
Han somna....10.30
 
OK här skall jag fixa lunch...
Det blir pasta Linus och köttfärssås.
Ja ha ja bara pastan :)
Det är OK
 
Nu ringer Annelie hon skall plocka upp Linus för en eftermiddag med han.
Dom kommer säkert att vara ute i parken och leka.
Robert blir glad.
 
och jag tar i tur men frysarna som är alldeles för mycket
is i. Jag kämpar och det är så jobbigt.
Men till slut, klart.
 
Och nu är det bara middagen då, gubben kommer
hem och talar om att han ringde q park om bilen som
står på hans plats.
 
Han är lite frustrerad min lille gubbe.
Men den där kille bör veta att han inte kan ställa sig
på en förhyrd p plats med tillstånd.
Hoppas han får böter.
 
Nu till middagen,
Jo den är god och det är bara att frossa i sig.
Gubben äter för mycket som vanligt och han blir proppmätt.
Efter sin dusch skall jag fixa hans kalufs.
Raka av han allt och fixa sommar frissa.
 
Så nu är det klart och jag kan kolla vidare på TV,
känner mig slö i dag.Fast jag har fixat båda frysarna, det är
ett himla bök med att ta ut allt och så frosta av
sen torka ur och så in med allt igen.
 
Men det är ju konstigt att jag alltid blir så trött.
Det är något som är fel helt galet.
Jag känner ju det.
 
Trött mössa som jag är lägger jag
mig och kollar Beck....... 
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER  GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0