Ett läkarbesök till hjärtdocktorn

 
FARMORS BLOGG.
V. 30
TORSDAG 160728
Botvid & sede
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Bättre en uppriktig fiende 
än en falsk vän.
 
Engelskt ordspråk
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Det kommer ljud från min surfplatta.
Den är ju då bara att gå upp,
Men jag är gigantiskt trött.
ja jag vet.....
 
Frukost i vanlig årdning och
allt känns bara bra, inga konstigheter
inga krokar.
Bar rakt och snyggt.
 
God morgon din dag är ett faktum och
du kan sova när du dör.
Om du nu måste....
 
Klockan går fort i dag....
Redan dags att ta sig till Bumble bee och mot jobbet.
En fart fylld väg mot jobbet som går via 
Tullinge och Flemingsberg.
 
Kommer i god tid ändå...
Jag har nu alltså bara tio minuter kvar till sju
det är ju bra hinner ta kaffe och börja planera.
Det är Maria och jag som har ett morgon pass.
 
Vi kommer att se till att alla kommer upp i tid och
vi har planerat vår dag. Det funkar bra att ta en
planering på 10 minuter.
 
Vi vet vad vi skall göra,
Maria tar det och jag tar de andra, vi båda tar dubbel
och så ser vi när 12 vill komma upp. Det är en man som
är en smula trött.
 
Ja lunchen kommer snabbt och då kommer Johanna.
Maria blir kvar till 21 i dag. Det är många som är sjuka.
Asså fan det är ju inte klokt vad det blir stök
när något händer.
 
Det är sårbart och det är inte meningen att vi skall
jobba dubbelpass. Men det händer så lätt när man 
har med människor.
 
Min dag tar slut och jag åker mot vårdcentralen och hjärtdoktor,
Jag har lite pytte problem och det kanavhjälpas med mer medicin.
Allt kan avhjälpas med mer medicin.
Så ett återbesök i september....
 
Men då är det väl bara att åka till Salem för att plocka en Haylie.
Hon skall vara med mig i morgon, det var ju så vi sa.....
Många barn man skall fördela på lediga dagar.
 
Jag har en Linus också, men hans föräldrar har 
semester så dom gör saker med han....
Då kan jag ta han sen...:)
 
Vi skall ha middag....
Gubben fixar fläskfilé potatis sås.
Man kan bli tokig för mindre, ett barnbarn ärter
köttbullar, en äter bara korv eller tjorv som hon säger.
Den minsta äter då kött, massa kött.
Vilken blandning.
 
Vi har en annan som man kan stoppa vad som i...:)
Så alla har olika karaktärer. Och det är ju helt otroligt.
Men kul på ett sätt.
 
Vår kväll blev bara att vara, jag är rätt trött efter jobb veckan och 
det är inget annat som direkt händer. Jag skall nog kolla lite 
på tv nu när Haylie skall sova.
 
Good natt
 
HAKUNA MATATA.
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0