ett pass till sen ledigt :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 29
FREDAG 160722
Mgdalena & Marlene
GRATTIS
DAGENS CITAT.
Vi upphöjer det gamla,
likgiltig för det nya.
 
av: Tacitus
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har sovit bra efter omständigheterna.
Har haft konstiga drömmar och varit oroligt  i dom.
Innan jag vakna var det om en häst vars bror var en känd travare....
Ja det kan ju också ha sitt syfte.
 
Nu är det en ny dag med blandande känslor....
:Är det OK att vara orolig i mitt yrke???
Ja så klart det är, känslan är inte så bra för man
får spärrar i att åka dit.
 
Vi har inte så värst kul i att själva jobbet helt plötsligt står på enda 
och känns farligt....Men det är så i min värld...det är farligt.
Nä jag får fokusera på något annat.
Inte så bra att ha denna
känsla.
 
Morgon stök som det bör när man vaknar upp och är 
sugen på frukost. Så  det är ju bara att fixa det man skall.
Så tid för frukost, och njuta av den lite.
Ha koll på nyheter
 
en kopp kaffe är ett rent måste.
Njuter av den och har nu kontroll på läget.
Min ångest för dagen är så tung helt plötsligt. 
 
Jag  vill inte åka till jobbet.
Är jag inte bara lite dålig?????
Nä inte alls. Jag far dit Maria är
Med och han går till sin avdelning.
 
Jag och Maria blir själva. Kollegan har migrän.
Det är tråkigt att höra. Hoppas deras går över.
Ja då sätter vi i gång då.
 
En gäst är uppe han får en god frukost. De dyker upp en efter en.
Då är det bara lille gubben kvar. Lite olustigt är det. Jag skall alltså
bara låtsas att det regnar. Jag är obekväm i denna situation.  Känns ju inte så bra.
 
Sök är med in och ser att jag Är spänd.  Det bara känsla så olustigt.
Jag vill verkligen gå hem. Jag mår skitsnygg fan har aldrig känt detta.
Jag som älskar mitt jobb. Jag är ett galen i mitt jobb.
 
Äntligen är dagen slut jag kan åka hem.
Jag har velat åka hem hela dagen.
Det var riktigt länge sen
jag känner så här.
 
Nu skall jag då ha en dag och kväll med familjen, inte ens de känns bar.
Jag kommer nog att sova tidigt. Nu är det i alla fall middag 
Gubben har fixat makaronilåda.
 
Juhani har äntligen fått sitt nr att fungera. det 
tog bara 22 dagar för Telenor att fixa.
Snyggt jobbat
Telenor.
 
Då skall jag slappa lite på sängen och förbereda mig för 
helg. Har nu gjort helg och kommer att göra så lite
som jag bara kan. 
 
Har en bra kväll kollar på lite tv och dricker kaffe.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0