Helg dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V.28
LÖRDAG 160716
Reinhold & Reine
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
När en far berömmer sin son
berömmer han sig själv.
 
Kinesiskt ordspråk.
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Det är ju nu en lördags morgon och jag skall till jobbet.
Har då lite saker att stå i innan så klart, det är ju morgon rutiner,
duscha, äta, dricka kaffe och på med kläder.
 
Det har ju varit lite ostadigt väder och lite regn,
så min lägenhet är lite kall på morgonen då jag måste ventilera med att
ha fönsterna öppna, annars är det ju så mycket med fukt här inne.
Enligt termometer är det 22 grader och det är ju normalt...
Men jag fryser och är iskall om händer.
 
Njuter av frukost och
läser lite nyheter och det står mycket om Frankrike.
Vart är vår värld och befolkning på väg???
Jag kan inte förstå varför det finns så mycket
hat och skit i världen, att man vill skada barn, kvinnor och män.
 
 
Helt ofattbart
Så nu är världen i chock...inte många tycker detta är rätt och därför blir jag
så less att det får fortsätta är helt ofattbart.
 
Mot jobbet och plockar upp Evangeline också.
Vi kommer i bra tid och jag tar lite
kaffe och startar dagen.
 
Några herrar promenerar som osaliga andar över varm gröt.
Ena manen tar jag hand om och den andra tar Nega.
Johanna fixar med frukost.
 
Det blir en bra start och det känns bra med tanke på att det är
full fart framåt. Med det menar jag att vi skall vara omsorgs personal,
serveringspersonal, kockar och städerskor.
Men en lön???
 
Ja så ser det ut vi har ingen som jobbar i köket, vi har ingen
som kan vara ute och servera gästerna. Vi har ingen städare på
helgen när hela avdelningen behöver skuras.
 
Vi sliter och vi sliter och jag känner att nu jävlar dör jag.
Min kropp värker mina ben svullnar min arm ja den är som den är.
Vilken slitig dag.
 
Nu vill jag bara sitta och ta det lugnt...då kommer Phias
hjärna i håg vad jag skulle göra. Lappen om DN och andra tidningar.
Så det är bara att göra.
 
Nu är det i alla fall lunch. Och det är biffar med sås och mos.
Serverar öl (lätt öl) till maten så klart.
Det fungerar nästan bra.
 
Vi tar oss på annan och säger att dagen är bra trotts allt.
Jag Nega och Johanna vi är morgon timet nr ett 
denna helg :)
 
Nu kommer kvälls kollegor dom kommer att vara två.
Håller tummen på en fin kväll.
Jag far hem nu.
 
Handla lite ost på vägen hem.
Jag är lite trött och känner att nu skiter jag i detta och
tar en super napp. Så trött.
 
Vaknar upp och äter middag med familjen som skall åka bort i kväll.
Ett barnbarn är här..Kevin, han är hos vår son Rickard.
Och vill väl hälsa på farfar.
 
Jag går över med honom när Rickard vill att han skall komma dit.
Dom har middag på G.
 
Kort efter detta så åker Ari och Juhani i väg, dom skall
träffa Egon som är på ett jobb här nere.
Han har också gubbens jacka.
 
Jag kollar TV och är helt out of order.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER FARMOR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0