Jag jobbar vidare...

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 30
MÅNDAG 160725
Jakob
GRATTIS
DAGENS CITAT
Vår herre har ordnat det så vist,
att barn gärna lägger sig till med de åsikter
som irriterar deras föräldrar mest.
 
av; Carl Erik Soya.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
När jag vakna första gången var det gubben som leta
efter saker i sovrummet. Han är en sån där människa som absolut inte
kan smyga tyst, han låter som en hel hord med elefanter...
 
Men jag är lite omtumlad då jag inte sovit så bra, beror på värk i handleden.
Men sen somna jag ju då om och sov dryg timme till, kom
upp där vi sju. Fixar frukost som jag vill 
äta i lugnas ro.
 
Stora flickor vaknar först, Jolin sover på söta örat, hon är trött.
Har varit mycket för henne på Åland kan jag då gissa.
Båt resan och mycket med folk så klart.
Låter hon sova ett tag.
 
Då har det gått hela dagen och vi ser fram 
mot en lunch med ungarna.....
Skall åka och bada sen.
 
Lunch kommer att bestå av McDonalds...
Ja ja det går hem hos barnen,
Specialbeställda hamburgare och happy meal.
Vi tar en Lunch på Brinken.
 
Nu är det bara för oss att åka till Bro sjön.
Massa folk är det och jag gillar intre
att vara ensam vuxen med massa barn,
får flash backs på mina barns tid som små.
Camilla var osäker i vattnet och åkte under.
Jimmie och Rickard skulle alltid stressa mig och lossas
vara i nöd.
 
Nu har jag en som tror hon kan allt och så en som är förvirrad.
En som inte ville bada för det är ju läskigt.
Har glömt min över del så jag kan inte bada med 
Jolin, är ute i vattnet i alla fall.
 
Vilken härlig dag.
Jag hoppas att det fortsätter så här.
Soligt och bra värme.
(kort kommer sen)
Hörde att det var översvämning i stan.
Ja där ser man, dom som lägger platter och
fixar trottoarer bör vinkla ut från husen...
 
Nå väl jag var hemma runt 16.30 för att fixa middag, jag har då
bara att lämna barnen där vid 19 tiden . Då är det väl bra då.
Blev kvar en stund och känner att det var kul att snack med
sonen och frun...
 
Barnen höll på på insidan av balkongen, tur att man kan vara på
utsidan. Varmt var det så jag satt på golvet och där
var det skugga.
 
Nu skall jag iväg till Camilla med en dubbel ändring.
Små rumpor kan sitta där lika så stor.
Det är två olika ändringar.
 
Här fick jag smaka på en ny gräddad paj med hallon,
blåbär och jordgubbar. Skit gott.
Väntar in Juhani så jag kan hämta han i
Tumba och dra hem sen.
 
Nu är det bara sängen som gäller....
kolla nyheter kanske.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0