Kör vidare...mot helgen :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 28
ONSDAG 1607 13
Joel & Judit
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Äktenskapet är det mest omtyckta
misstaget som finns här i världen.
 
av; Noel Coward
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Det är en ny dag och jag är lite seg.
Hoppas det går över då jag inte
har någon lust att vara seg.
Min frukost så klart och man kan ta det lite soft.
Runda av med en mugg kaffe.
Då är det väl bara att fara mot jobbet.
 
En ny dag har startat.
Jag tar mig hela vägen till Huddinge och mitt jobb.
I dag är det jag , Zilan och yurobi som jobbar.
Det skall väl gå som på en dans.
 
Morgonen börjar bra men övergår till lätt kaos.
Mycket oro och mycket ilska.
Vi gör det bästa av hela 
situationen.
 
Lunch här näst och det kommer in förstärkning som kan visa upp sig lite.
Det kommer då att gå väldigt bra känner jag...först.
Men sen är det lite så där...hotfullt.
Jag blir inte bekväm i att mina kollegor inte skall vara full styrka.
Jag pratar men vår sjuksköterska.
Hon ser mitt dilemma och tycker att jag tänker rätt.
 
Vi skall kunna ge ALLA gäster en lugn och trygg tillvaro.
Och det innebär att vi måste fä vara tre både
på morgon och eftermiddag.
 
När jag lämnar känns det inte så bra, jag har gjort mitt yttersta
och se till att det kommer att vara lugnt.
Så nu är det bara att hålla tummarna.
Lycka till kära kollegor.
 
Jag far hem...jag har en liten Linus med mig.
Camilla skall till HS och har en undersökning
med ultraljud på hjärtat.
Det kan vara lite trassligt att ha han med.
Undersökningen tar 1 timme.
 
Vi far hem och ser till att vi har det bättre hemma.
Så skönt som det bara kan bli.
Lite kaffe och jag slipper fixa middag i dag då
Camilla fixar chili con carne.
 
Det är mat nu klockan sex.
Då skall vi vräka i oss massa mat, lätta på häcken sätta sig
i soffan och ta en kaffe. Åter igen lätta på häcken och åka hem. 
Tack och hej...
 
Nä riktigt så är det inte. jag hjälper min dotter med massa saker,
och det tar sin tid med mat och så. Kaffet är viktigt.
 
Skall hämta Juhani...eller hur han skriver att han slutar 20.12 tror jag....
Stress på Brinken, skall köra hem gubben först.
Lämnar Tumba 19.50....kommer till hans jobb 20.06
 Får ett mess av han... jag slutar 20.42 har tittat fel....
GGGgggrrrrrrr
Vansinnigt arg, ung.j....l
 
Här sitter jag nu och har så tråkigt, jag kan ju inte åka hem...
det är ju super idiotiskt. Han kommer lunkande 20.56 ja hej förlåt då...Vill du ha något???
Ja min son...EN SÄNG!!!!!
 
Men sen blåste det över, jag kan bara vara arg på
mina barn en stund. Skulle behöva stampa mer än vad jag gör.
Tror ingen har så bortskämda barn som jag har.
Men jag älskar dom...
 
Sen gnäller dom att jag skämmer bort barnbarnen, ha ha ha 
lite skrattretande är det...vad tror dom ... :)
Nä nu skall jag varva ner med en kopp kaffe och leta telefon nr till ticknet....
Mina Sweet biljetter har jag inte fått.
 
Så ha en bra kväll och väl mött i morgon.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0