Ledig helg och sommar sol :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 29
LÖRDAG 160723
Emma & Emmy
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Man bör inte lita på en kvinna
som talar om sin rätta ålder.
En kvinna som talar om den
skulle kunna berätta vad
som helst.
 
av; Oscar Wilde
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att vakna som en raket och bara tro att han har försovit sig.....
Är som att vakna av en el stött på rätt stark watt antal.
Han = min minsta son , som inte är så ung längre.
Han sitter i soffa och softar.
 
Ja ha ja hej...när skall du åka???
Om en timme får jag till svar.
OK då lägger jag mig en stund till.
Somna om en timme,
skönt
 
Frukost till super farmor som bara är super...
Nu skall jag då ha en lördags förmiddag i tvättstugan,
jag är ensam eftersom gubben valde att göra något annat.
 
Men det är ju bara a skönt och lugnt, slippa höra hans data spel
som annars regerar hela helgerna.....
Nu till min soliga dag.
 
Klockan har ramlat på så nu är det time att ta sig
till tvättstugan och den jävla tvätten.
En så tråkig sak att göra.
 
Men det går ju när man har en liten kille till hjälp,
Han konkar och sliter, sen åker han hem.
Jag blir ensam kvar att ta hand om tvätten.
Det funkar.
 
Nu lägga in allt och sen är det bara att ta lunch, kyckling.
Gott som attans, jag skall nu ner till Willys och handla mjölk. kaffe,
toapapper och sallad till kaninerna i Salem.
 
 
Då far jag dit, hej djuren hur har ni det...
Få se alla har vatten...nej
en råtta har inget... men hej är ni två här....
Och så kaninen, men vad är flaskan????
 
Varför har du puttat ner den på golvet???
Då får du ju inge vatten...
Tur att jag kom nu då.
Sallad, morötter och äpple...
Gott.
 
Så kollar jag blommor, oj har det varit hätt här...
Ställer ner dig lite så det kanske är svalare.
Min hänger också.
 
Men titta en fjäril...han vill komma ut,
jag tar han i min hand, han går upp själv.
Jag släpper han på balkongen .
Hej då.
 
Men då så nu tror jag min glass i bilen har smält,
blev här lite länge i dag. Hoppas dom mår bra av att jag har varit där.
Lite sällskap och så, de råttor som är två är lite gulliga.
Gillar att kela och är helt ok att handskas med.
 
Men nu åker jag vidare.....
Hem min glass.
 
Väl hemma får jag in maten där den skall vara och allt känns bara bra.
Då kan jag kanske börja med en kaffe och så lite mat fixande.
Det blir wok och så är det kaffe time.
 
Men jag tar ju då mitt kaffe.
Skall klippa bort utblommad blomma......
Klipper mig i fingret så klart.
Klantigt.
 
Kollar lite nyheter skriver på bloggen alltid bra.
nä fixa middag då. Gubben kommer hem, det har nog inte varit så bra....
Båtens motor är inte så bra....Den är ju från Arto....
 
Nå väl gubben berättar och berättar, jag lyssnar svarar och
mins inte riktigt allt han säger. Allt jag hör är jävla motor,
fan ...och svordomar på Finska.
 
Middag klart nu är det bara att äta.
Det är OK och man känner en god smak.
Missa att såsen vara slut men det är OK.
Maten kommer i magen i alla fall.
 
Nu är klockan 18.45
Skall hämta Juhani han har jobbat 12 timmar extra i dag.
Så han är så trött...stakars han då....
Jag jobbar massa timmar ofta under veckorna.
Men det är bar att han trivs och att han har ett jobb.
 
Hämtar biljetten till Juhani till Giget i november.
Min räkning på glasögonen också.
Så då är det bara att fortsätta hem.
De har besök så jag vill inte stanna.
 
Kvällen är som den skall när man har en vuxen unge hemma.
Lugn och stilla, han gör sitt, han går ut.
Ari gör sitt och tittar på datorn....
Jag slappar på sängen.
Vad jag kollar på?
Vet inte.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0