Lördag....ledig

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 30
LÖRDAG 160730
Algot
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Det finns ingen värre tråkmåns
än en klyftig tråkmåns.
 
av; Samuel Butler
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Sov morgon de lux....
Trot om du vill jag vakna 08.30......
Alltså hur sannolikt är det???
Jag har varit uppe 04.45, 06,12 och 07.16
Men det hände inget så jag lade mig igen....
 
Nu är jag utsvulten och måste ha frukost.
Men innan min frukost skall barnen få sin.
Hitta en bra plats med lite blås små figurer på tv:n
Det går hem...Smurfarna.
 
Dom äter där i alla fall, en stor flicka i alla fall
den andra hon skall invänta rätt tidpunkt
Ingen morgon ordning på henne inta.
 
Nu skall jag njuta av min frukost....
Kaffet också.
mmmmm
 
Nu kan jag bada barn...vara på G och...
Nämen så varm lilla Haylie är då.
Jag undrar sa flundra, 
är det något på G med denna lilla tjej....
 
Hon är febrig ofta tycker jag, det är något hennes kropp jobbar med.
Ja jag får avvakta lite i dag då. Här är det ju bara att hänga då.
Och nu spyr hon....men va fan...
 
Jag är inte särskilt glad över detta.
Jag måste jobba i morgon. 
Men det är bara att ta en minut i taget. 
 
Lunch jo då gubben och Joline äter pannkakor 
Haylie petar lite på den, tar en  liten bit.
Hon får i sig lite vatten. 
 
Jag blir bara stressad,  Ari är snäll och tar med sig Joline 
han skall försöka träffa sin bror Arton.
Det är alltid Ari som får flänga runt 
Arton kommer sällan hit till oss.
 
Men i dag sköter jag i vilket, jag är bara 
så trött  Tar det lugnt i dag.
Nu när två har åktid kan jag försöka få
Haylie blir kvar hos mig 
Vi slappar.
 
Tycker riktigt synd om denna lilla varelse.
Hon mår ju pyton, kräks och fiser som ett rutten soptipp. 
Vist första tanke  vid första kräftan. ...
Nej inte magsjuka, nu efter
ytterligare ett par 
kräkningar.
 
Funderar på vad det är...Nej ingen magen Johan 
nä men vad är det. Hon äter och kräks.
Men ingen bajs, ingen magsjuka lukt.
 
OK, vad mer??
Jaha förstoppning,  måste få tag i föräldrarna. 
Dom borde veta bättre så man slipper
sitta och oroa mig.
 
Men hon är seg har smärta i magen. 
Hon rullar i hopp sig bredvid mig.
Hon är påtagligt seg 
och har ont i magen. 
 
Vi slappar på sängen och jag 
maserar magen och har mycket
värme, Jimmie sa att det kan sätta i gång
hennes mage. Inget händer, men jag fortsätter.
 
Joline har varit med Ukki,  hon har badat
också det har varit bra för henne 
att få vara  mittpunkt. 
 
Familjen.  Annorlunda är på g hem nu vid sex
sex tiden. Det är ju skönt, dom  stannar
i Södertälje och köper medicin till
Haylie. Och nu är dom 
på g hit.
 
Dom passar på att plocka upp 
Juhani så jag slipper fara dit med barn i bilen.
Här kommer bom, Haylie  vill se sin pappa. 
Pappa ropar hon och hennes ögon 
lyser.
 
Nu är  Nea uppe och flickorna blev glada.
Nea lova att ringa när hon har fixa magen.
Det tog bara fem min efter medicinering.
 
Jo då tio hårda klumpar med blandad sörja som stank soptipp. 
Vad skönt för henne men det behöver nog komma ut mer. 
Nu skall jag fixa lite mystid
 
Jag kollar på Forsränning Gummi
Vilken film.
 
Fixa kvällen och bara ta det lugnt.
 
God natt
 
 HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0