Njuta av dagen

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 30
FREDAG 160729
Olof
GRATTIS 
DAGENS CITAT
 
Alltid försökt,
alltid misslyckats.
Strunt i det.
Försök igen,
misslyckas igen.
Misslyckas bättre.
 
av: Samuel Beckett
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna av att gubben sa att jag höll på
att ramla ur sängen.
Hur klokt är det på en skala...Ha ha 
Somna om då min kropp är trött.
 
Kom upp på fötter så där 06.45
Och då skall jag fixa frukost till mig....
Haylie sover.....
 
Jag passar på att njuta av min morgon.
Detta skall då vara en ledig dag med så lite
att stå i som det bar går.
 
Jag har lite kort från i går när Haylie äter glass och
Sjunger blinka lilla stjärna. Hon kan nästa hela texten.
 
 
Då är hon vaken och vi skall
se om det går att peta i henne frukost.
Hon är ju inte så värst stor i
frukosten 
 
Jag lyckas inte få i henne mer än en smörgås.
Så det var inte mycket att hurra för.
Jag får se om jag kan lura i henne när jag fikar hos Camilla.
 
Det är då lite lie och stoj nere på Brinken,
Haylie och Linus leker med varann.
Det slutar med att Linus följer med till mormors hus. 
 
Här skall vi se vad det blir för lunch...
Linus bestämmer ...köttbullar så klart.
Haylie äter massa, tack och lov för det.
 
Får ett meddelande av Camilla som vill baka 
paj med barnen.
 
Jag och Haykie i action
Linus fixar kanel och socker
Haylie äe duktig
Linus stör över kanel och socker
Resultatet.
 
Klockan rinner i väg och vi for hem vid 16.30 tiden.
Jag skall väl fixa middag till huset också.
Tror att gubben kommer med Joline där vid 17.30 tiden.
 
Jag stekte falukorv och koka makaroner.
Det får duga som fredags middag, Nu kommer ju Ari
och Joline.
 
När middan är klar far Ari med Jimmie
Jag som trodde han kunde plocka upp Juhani.
Nu är ju då sonen här och nu far de i väg
 
De hinner med lite kärlek mellan två syskon.
Dom leker mammor med bäbisar.
Haylie med Jolines bäbis.
Jolin med sin bäbis
Och en och annan kram delades ut.
 
Jag skall bara förbereda flickorna med pyjamas och
så innan jag ber dom ta på sig skor.
Jag får stoppa två trötta flickor i bilen och
sen åka jag mot Södertälje.
 
Väl där så får jag vänta lite.
Jag är rätt tung på gasfoten.
Det är OK men flickorna blir rastlösa.
 
Nu kommer han, vi kan lätta ifrån hans jobb 20.51.
Väl hemma är det bara att se till att de kommer i säng,
flickorna alltså. Jag blir sittande ett tag.
 
Men gör kväll när allt kommer omkring.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0