Och så var de en ny dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V.29
ONSDAG 160720
Margareta &Greta
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Den enelska allmänheten intresserar sig
aldrig för ett knstverk innan de fått höra att det
är oanständigt
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Då har en ny dag börjat, jag är ju då lite...tidig.
Juhani kommer in och talar om att hans lus
är död. Och det är så idiotiskt.
 
Så går han och fixar sin frukost.
Jag försöker att somna om 
men lyckas ej.
 
Så en väldigt tidig morgon med sol utanför mitt fönster.
och 13 grader utanför i sommar Tumba.
Efter att ha snackat med Juhani så ringer
jag till Telenor och undrar vad
som sker.
 
Ja det kan ju inte han riktigt veta, och här skyller man på varandra.
Svårt när alla skall försöka med att få rätt nr på rätt sim kort.
Hoppas de går bra nu....
 
Jag har fixat min frukost och det är ju bara så där....
Njutnings bart. Som avslut på min
frukost tar jag mig en kopp ny kokat kaffe.
 
Så nu är jag klar för dagens drabbning.
Och jag skall ta mig till jobbet.
Det är skönt att det är semester tider...
Inga köer när jag åker.
 
Väl på jobbet så kommer jag att göra en super dag.
Jobbar med kollegorna ACP och Maria.
Det är skit kul.
 
Det är liten test på vad som skall vara på frukost...
hur vi serverar och med rostat bröd.
Ägg, juice och kaffe.
Gott.
 
Gästerna är nöjda och det känns så bra.
Det är ju bara så härligt, lite duschar och lite annat
roligt. Det är väl inge fel i det.
Dagen rullar på
 
Lunch kommer och vi har en trevlig stund på balkongen.
Varmt och soligt alla var glada och nöjda.
Kvälls kollegor kom, Lydiah, Matilda, Yirubi.
Jag fixa med bilar och annat som är viktigt att 
få bort.
 
Nu är det dags att rulla hem, men innan dess blir det redig tumult och
vi får försöka komma undan från en mycket arg gäst.
Inte så kul för de som skall jobba i kväll.
 
Väl hemma lämnar jag Maria i centrum och åker själv
vidare mot Salem. Jag skall vattna blommor och se till att djuren har det bra.
Det är frid och fröjd, all går bra. Nu skall jag hem och sova tidigt.
 
Middag skall fixas, jag tar fisk, ägg och potatis.
Det blir gott. Ner till centrum och apoteket.
Måste fixa ett provrör.
 
Då så nu då hem och slappa på sängen.
Vilken slö kväll, alldeles perfekt.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0