Rally Harry

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 29
TISDAG 160719
Sara
GRATTIS
 
Det är fruntimmers veckan
 
DAGENS CITAT.
 
Alla lyckliga familjer är lika,
men varje olycklig familj är
olyckliga på sitt eget vis.
 
av; Leo Tolstoj
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Här vaknar man med ett ryck och en sån där känsla
att något är fel. Kollar klockan och ser att den är 05.23.....
Juhani du sover på söta örat....
 
Han letar efter sin lur där han inser att han har 
lagt den på golvet. Lätt hänt.
Jag hoppar i kläder och han hoppar i kläder.
Jag hämtar bilen och inser att ....fan jag har inger 
körkort med mig, hinner inte upp och leta,
 
Min son är en sån där rasande humör snille som går i tur när
han inte har sina fasta rutiner. Jag är tvungen att skita i det .
Han skall till jobbet.
 
Jag kör mot Södertälje 05.30
Lämnar honom 05.55 i Moraberg....
Är hemma igen 06.12.
Det var bra kört...
Nu är det bara att gå ner i varv och ta en liten frukost.
Och en kopp så gott kaffe.
Njuter.
 
Min kaffe kokare...
En perkulator.
 
Ger det bästa modena kok kaffe, det skall smaka
kaffe som om du kokar det.
Gott.
 
Lämna Wilma och tar en stå fika, måste ner till sonen igen......
Han glömde sina kläder hemma.Här är det nu så att kilen skall till 
läkaren. Han är lite off.
 
Jag tar mig nu till Moraberg...Juhani  du har glömt 
kläder som du skall ha på dig när du åker hem.
Jag är så snäll att jag kommer med dom till dig,
Du är skyldig mig nu , så du vet.
 
Och nu till Huddinge för att möta Ingela,
Det är så kul att träffa henne.
Hon är en fin människa och det är
så kul att snacka med henne.
 
Vi har en trevlig stund och har mycket att snacka om.
Det är tufft för Ingela just nu och jag finns här för dig,
Du är en viktig person i mitt liv.
 
Vi säger hej då vig 12 tiden, jag skall till jobbet och hon skall
hemåt. Ingela bor åt Farsta hållet. Nu är jag på jobbet.
Kollegor Matilda, Zilan och Maria har slitit
på morgonen.
 
Vi som jobbar kväll är...Jag , ACP och en kille med ettkrångligt namn.
Har så svårt med namn en sak jag har haft sen jag var liten.
Men det fungerar i bland :)
 
Tar och ringer ett kort samtal till Telenor.....
Jag hoppas nu att dom fixar mitt.
Men det fungerar inte så varför är det så konstigt
att bara föra över nr....
Men inte då.
 
Vi har en bra dag så vi hinner med allt de där som vi egentligen inte skall göra,
skura skåp, skåpsdörrar, lådor och mikro. Och det är här
det händer....Jag skär mig på ful fingret
på höger hand. Alltså det är sjukt
Varför.
 
ACP hjälper mig att tapa och får stopp på blödande.
Jag fortsätter jobba på som städerska.
Undersköterska/städerska/ trädgårds mästare/ Sol Ombud/
soppgubbe/tvätterska/mentalvårdare/serveringspersonal/
materialare/....
 
Listan kan bli hur lång som helst.
Men jag har bara betalt som Undersköterska.
 
Vi fixar köket som sagt och sen är det allsång på skansen.
Alla gäster utom en har lagt sig. Det är en lugn sista timme.
Ylva dyker upp och kvällen avslutas med en bra stämning på jobbet.
 
Kör hem Maria.... sen hem för att bråka med  Telenor.....
Jo då nu skall denna kille fixa nr, så det fungerar.
Och nu är mobilen död.
 
Hur fan tänker dom här nu???
Jag är i stort behov av min lur snälla.
 
Tar en kaffe medans Juhani tar O´boy.
Här sitter vi nu och funderar på och det
kommer att fungera eller ej.
Så seg, så arg, så...bara irriterad.
 
Nu skiter jag i detta.
 
 GOD NATT.
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER FARMOR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0