Så var det slut.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 28
SÖNDAG 160717
Bruno
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Man fattar långsammare sin 
lycka än sin olycka.
 
av; Titus Livius
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Nu är det en ny dag och jag skall
forma den till min fördel.
För det är ju min dag.
 
Jag startar med att äta min 
frukost god som alltid.
Och avslutar med en kaffe.
 
Kolla på vad som är i världen och det är ju bara
samma tråkga saker. Har ingen förståelse för
all skit som händer.
 
Jag planerar min dag och skall lägga
upp den så bra som möjligt för mig.
Det är ju min dag så det är
ju klart att den skall vara
bra för mig.
 
Nu måste jag dra mot jobbet.
Jag börjar sju.
Så hoppar in i bilen och drar mot Huddinge.
Här skall jag jobba ett dag pass med Johanna och Nega.
Helg timet nr: ett :)
 
Vi har partat hela helgen...
Vi börjar med fika eftersom vi är tre så kan man ta det piano.
Ingen stress inge bråtomt, det är söndagsmorgon.
En gäst är vaken och får givetvis sin frukost och sitter tillsammans med oss.
 
Vi startar lite försiktigt och det är bara att se till att alla får
sin medicin, sen kan de sova vidare om de vill
Det är alla utom en som sover vidare.
Helt otroligt, det 
bör minst vara två till uppe.
 
Närmare nio är det en dubbel bemanning som skall upp, han har vaknat nu.
Vi går in och fixar och donar. Det är frukost på G och han blir glad och nöjd.
Vilken härlig start på en söndag. Sen är det bara att ta upp en till.
Två herrar sover på söta örat, den ena kommer upp där vid 10.30
och det blir bra här också.
 
Det är en kvar och han sover så hårt så länge, vi går in och håller koll.
Nä svårt att få liv i han i dag. Undra hur länge du travade på i natt....
 
:13.20 se här vem som har slagit upp sina ögon...
Hej är allt bra???Ja då det är bra.
Då så vill du äta något???
Nä inte behöver jag det inte.
 
Har fyllt på material som toapapper, handskar, tvål,
handsprit, förkläden, medicinmuggar,  engångsmuggar,
tvättlappar och annat också.
 
Dagen går så fort, kvälls kollegor kommer, det är Yirubi,
Zilan och Harla som skall jobba. Vi som har jobbar
börjar packa i hopp, först avviker Johanna.
Sen avviker Nega och sist jag.
 
Kör hem och är genast trött i axlar och min väster arm börja värka
mer och mer. Fan så arg jag blir. Hur fan tänker min kropp nu???
Jag vill inte ha ont sluta genast, den lyssnar inte.
 
Möter gubben på parkeringen, han skall fika hos Rickard.
Jerry är där och skall fira sin födelsedag.
Men OK jag är så trött, jag pallar inte.
Jag går hem och vilar.
 
Han kommer hem och har barnbarnet Nicole med sig.
<det är ju skoj, men jag är så seg att jag har ont i huvudet.
Nu är jag inte på humör.
 
Sitter här och funderar på vad jag skall göra.
Juhani har gått ut. Jag ringer Nea, jag skall ju vattna 
blommor på .ballongen skall ni komma hit med dom???
 
Jimmie vill ha Aris hjälp med att hämta TV.
OK vi kan mötas vid NetonNet klockan 17.30
Jimmie var där och kolla sin TV.
 
Vi tog den in i Aris bil och spände fast den.
Nu är det bara till Salem, kaffe kakor, paj och sötnosar.
Pusskalas, Haylie är så söt...Min mamors.....
Ja det är de små ordfelen som är så goa.
 
Var med Jolin ut så hon fick visa mig att hon kan cykla på två hjul,
Hon är så söt, Nea berätta att i måndags ville hon cykla till dagis...
Men halvvägs blev det jobbigt, hon kom på att hon bara kan cykla med sin pappa.
Vist är man söt....:)
 
Vi for hem sen för att äta en skit sen middag.
Det var inte så att jag var sugen men man skall ju äta.
Så nu skall jag lägga mig på sängen och jäsa lite.
Somnar sen lite så....
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0