Sista dagen....på semester ett

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 27
SÖNDAG 160710
André & Andrea
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Det är med böcker som det är med människan:
ett mycket litet antal spelar en stor roll,
resten går förlorad i mångfalden.
 
av: Voltaire
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Snacka om sov morgon..... jag har sovit ända till 8.30...
Helt fantastiskt, jag har inte vaknat en enda gång under hela natten
och jag hörde inte ens när Juhani gick till jobbet.
 
Nu skall jag kolla lite hur dagen kommer att vara,
hur dagen kommer att se ut, jag  har inget planerat.
Lite så där ta det som det kommer dag.
 
Först blir det frukost, men har ett vidio samtal
med Linus som berättar en  massa saker
som har hänt i går, med Haylie och Joline.
Dom var hos gammelfarfar och fixa.
Och så kom regnet.
 
Men nu är det min frukost som står överst på listan.
Det är ju en viktig det i dagen..frukost.
Så sitter nu och avnjuter den.
Som pricken över I är det goda kaffet.
 
Jag skall beställa biljätter till tre killar som skall gå
på hip hop gig i november. Efter som det inte riktigt funkar så
måste jag åka in till Globen.....
 
Men först lämna Linus dagis flaska,,,,
Han behöver den på dagis i morgon.
Och då säger Thomas att han minsann kan hjälpa mig med
att fixa biljetter via hans konto...HURRA....
 
Så nu är det klart och jag tar en kopp kaffe med min
dotter, hon vill bjuda sin mamma på middag...he he 
det passar mig alldeles utmärkt.
Jag vill slöa massor i dag.
 
Jag far hem och lägger mig i ett bad,
gubben kolla båtmotorn i garaget,
Så jag är själv och kan ha en egen tid.
 
När gubben kommer hem fixar han lite lunch åt sin fru....
Vi är lite sugna på glass...så vi tar och åker till centrum.
Lite glass och fixa glasögonen.
 
Men det här är ju bra...
Här tar jag och klipper mig också.
Allt på en och samma gång.
 
Väl hemma igen tar vi lite siesta...jag kollar på ett program om..
50-talet och livsstilen runt bilar och musiken.
Jag somna...   Ha ha ha 
 
Vakna av ett telefon samtal från Eva....
Vi prata lite om semester och så, jag har skor som hon och Malin skall ha.
Så jag skall hinna och träffa henne innan jobbet i morgon.
 
Nu är det redan dags att åka till Brinken och äta.
Kyckling gratäng mums.
Som vanligt blir man seg som fan.
 
Linus visa att han åker på sin sparkcykel och fort....
 
 
Min dag börjar gå mot ett slut...skall sova nu,
Har tvättstuga i morgon bitti klockan 07.00
 
Lägger mig för att kolla tv nu.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0