Sol vind och vatten.....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 27
TISDAG 160705
Laila & Ritva
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Mången man har fallit för en kvinna
när ljuset varit så dåligt att han 
aldrig skulle ha köpt en kostym under
liknande  förhålland.
 
av; Maurice Chevalier
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Den börjar klockan sex med en frukost.....
Njuter av den och det är precis vad jag behöver.
Vidare tar jag tvätt ner till tvättstugan,
Ja jag har tvätt nu på morgonen.
Kan vara skönt då jag 
inte vill stå i
den sen.
 
Jag har lagt i tvätten...och njuter jag av en
kopp kaffe på balkongen.
Tittar på blommorna och har det skönt.
 
Med allt nu på morgonen är klart,
tvätt, städning av kylskåp, lägga in tvätt och... duscha.
Då kan jag ta en på tår och njuta en kort sekund.
Livet är så nice just nu.
 
Mindre besvär av handleden, ryggen har lagt sig i dvala 
så jag kan verkligen njuta av min härliga dag.
 Ett litet besök på central röntgen, dataröntgen av lungor på Camilla.
Det var en lite rolig tripp.
 
Nu har hon bara hjärtat som skall på ultraljud kvar.
Sen kommer resultat och ev. mer letande eller så är det bara 
att leva med detta. 
 
Det tog tid och vi fick hicka på ny p-.automater
En orange skylt som talar tydligt om att du skall chcka in och ut.
Så när vi kom så blev det att vi skall trycka in
mer pengar...men vi har betalat 30:- redan varför mer??
Vi avbröt och kontakta Q-park.
 
Hon sa att man skall checka in och om man kommer
tillbaka innan tiden gått ut skall man checka ut.
Och om du kommer lite senare än vad du betalat är du ut checkad.
Men så står det inte på tavlan...
Gör om, gör rätt....
Q-park.
 
Hemma igen tar jag en liten sol dyrknings tid, försöker få färg på benen.
Går inte. Jag ser ut som en liten rosa gris och när det lagat sig är jag vit igen.
Det är bara att acceptera.
 
Nu skall jag i alla fall fixa
alsk walewska
Det är gott.
 
Nu är jag seg som en gummianka,
är den seg??? jag vet inte.
 
Efter middagen är det nu lite tv:e tittande....
Dr Phil ( ha ha ha jag skrev först mitt namn het automatiskt...:) )
Är lite intressant program, man kan alltid lära sig något eller få
se vansinniga saker. Hur konstigt som helst i bland.
 
Men oj vad tiden ramla på, lovar Juhani att jag skall
plocka upp han efter jobbet. Så då är det bara att rulla.
Han var nästan klar när jag kom dit.
 
Hem och göra kväll,
Slappa lite gå ner i varv och sen.....
SOVA.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0