Söndag och vart är solen????

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 26
SÖNDAG 160703
Aurora
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Den tanken som uppstår
när man är ung
är hur stor världen är,
som gammal 
hur liten den är.
 
av; John Buchan
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
En vanlig dag i ett liv med en helt vanlig tant.
Ingen kändis , inge kunglighet, ingen som har varit med på tv.
(jo som publik ett par gånger :) )
 
Detta är bara en dag i ett vanligt liv.
Man kämpar för att överleva och man har det bra med barnbarn.
Jag älskar mina barn som ger mig gråa hår.....
Men i det stora hela är mitt liv viktigt för mig.
 
I dag trodde jag att jag har sovit fasen så länge.
Men vad händer??? 06.00
Jag skall inte klaga för jag har sovit till 07.15 också så
det är ju bara att gilla, eller?
 
Efter min frukost som är intagen njuter jag av en kopp kaffe.
Jag funderar lite på vad vi skall göra i dag....
Vädret är ju så där...kan bli bra eller inte.
Jag gillar detta, inte stekhett.
 
Så min dag är nu på G och jag har inga planer,
hur bra är inte det??? Jag har inga planer.
Finns säkert ett barnbarn att pussa på :)
 
Mitt liv är så bra och så stort med dessa individer som är mina barnbarn.
Man ser att dom växer upp till fina människor och allt de lär sig under resans gång.
Jag det är livets mys faktor.
 
Men då skall vi se... Mot stan och mot en båt terminal.
Här skall beställa resa till Riga. Vi har nu bestämt 
att ta en Riga resa och en sväng ner till Ellie.
Vi tar Maldiverna i februari - mars nästa år på en vecka.
Det blir nog bra det.
 
Så den 19/8 17.00 åker vi båt mot Riga
Efter denna beställning åker vi nu till Solna.
Tror gubben har alzheimers light.
Han mins inte att vi redan varit där.
Resa beställd.
 
Men en lunch då ra.
Min mat så klart kyckling
Nudlar med kyckling till gubben
Han var mycket hungrig.
 
Sen går vi runt och letar efter en BH som jag skall sy som topp
till min vita klänning. Jag hitta en men är lite osäker om den skall 
passa. Nu tar vi oss mot staden och Mosebacke. här blir det bara
att kolla utsikt och ta en fika.
Ingången till Mosebacke
Vi parkera längre bort på Gatan.
Utsickt
 
 
Mera utsickt
Det blir att handla lite på ICA i Årsta.
Köttfärs, bacon, ost, mjölk och vad var det mer???
Säkert inget :) Det andra har jag hemma.
 
Vi åker vidare och ser till att komma hem, och äta middag, det blir en ny variant av
köttfärslimpan det gick hem och jag offra mig ...det var ju salami i den...
Men gubben och sonen gilla det.
Mot bio
Vi bestämde oss att gå på bio...
Jag och gubben... det måste ha varit förra året vi
var på bio sist. Eller vänta nu... det var ju i Solna på Male of skandinavia.
 
Men då så 18.40 börja filmen och sen var det hem....
Bra film och se värd, till dig som gillar...
 Independence Day  sen denna :)
Super.
 
Väl hemma kastar gubben sig i bingen och jag skall kolla lite TV så
jag kan bli lite trött.
 
En trevlig dag/kväll med gubben 
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0