Till farbror blå....

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 28
TORSDAG 160714
Folke
GRATTIS
 
Kronprinsessans födelsedag
Grattis
 
DAGENS CITAT
 
Jag vet inte hur det är att vara en skojare,
för det har jag aldrig varit,
men att vara en hederlig man är utråkigt.
 
av; Norman Mailer
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Plattan låter och det är dags att stiga upp.
Jag har en sån där dag som jag har en hel del att stå i.
En sån där dag som man inte vill ha på morgonen.
 
Jag har i alla fall tid för en lunch och en kopp kaffe.
Njuter av den och känner att det är precis vad som 
fattades.
 
Har lovat Camilla taLlinus till dagis efter som hon
öppnar själv på sitt jobb. Det är ju lite så där men...
jag har ju sovmorgon...:) Men det gick ju fort. så
då vara det avklarat.
 
Hem fixa håret lägga lite makeup och hoppas
att det blir bra på kort. Jag far i väg mot farbror blå i Flemingsberg.
Möter upp gubben. Ingen parkering här vi får ta där nere vid tåget.
 
Så betalt och klart.
Tar oss till polishuset och skall registrera mig.
tryck in mobil nr läser vi båda.....
inget händer.
 
Jag frågar i luckan där det sitter en kille.
Jo men prova med din kod du fick i sms:et...
Kan man slå det istället???frågar dumma jag.
Man skall slå mobil nr eller kod säger han lite triumferat,
Ha ha ha ja läs hela saken....
 
Men det gick ju bara bra.
Vi fick en lapp och vänta 7 minuter, våran farbror blå är en tjej.
Trevlig var hon också så vi gjorde nog hennes dag; jag och gubben.
Ta kort utan brillor, fingeravtryck och mitt högra pekfinger ville inte.
Ha ha för mycket tangentbords arbete... Ha haha.
 
Namnteckningen var bäst. Snygg är den.
Ari gjorde lika men hans fingeravtryck funka på ett par sekunder...
orättvist han sliter fingrarna på stenar hela dagarna.
Och hans kråkfötter till autograf ha ha .
 
Vi skall hämta senast nästa torsdag, tidigare om vi får ett sms :)
Vi tacka för oss och önska en bra dag. Knalla upp till pressbyrån och
köpte en smörgås till ett kaffet till gubben.
Ner till bilarna....
 
Han skall till sitt jobb och jag vill så gärna köpa jeans...Skärholmen.
Men vill inte åka själv. Kan åka till Nea och studion....
Ringer henne...Men dom är ju på Kålmorden...Va fan....
 
Hem och slappa.
Det kommer som en mantel det drar över mig så där bara .
Gud jag blir as trött. Finns inget jag kan göra.
Fixa lite lunch men kan inte sova.
Blir hur jävla trött som helst.
 
Camilla ringer och frågar om jag vill fika mellis med dom???
Ja det kan vara trevligt. Lite fika sällskap.
Jag skall till Huddinge, 16 så det går ju bra.
Jag har en träff med Eva.
 
Innan jag for till Camilla hinner jag fixa
middagen, korv stroganoff med ris.
 
Jag kommer dit 15.35 så jag hinner kramas med Tina.
Hon blev glatt överraskad. Och det känns så kul.
Jag var hos henne till 16.20 innan jag gick till bilen och mötte Eva.
En kort stund jag fick en påse av henne och hon fick en kasse av mig.
Bytes handel Ha ha ha
 
Nu hem till middag med gubben, han ringer och frågar om vi skall äta tillsammans,
ja det är klart varför tror du jag har förberett maten???
 Väl hemma skall vi äta, 
det är så gott och jag får en koma attack.
Tvungen att lägga mig och då minsann pang så sov jag.
Bara en timme drygt sen är man vaken igen och känner mig så bra.
 
Då kan jag göra kväll med kaffe och en glass kanske :)
Har miniglassar skit bra :)
 
Kollar på Ernst och hans hus förvandling.
Lagom trött, Sen är det Bibliotekarien 3 på kanal 6
 
God natt 
  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0