Till häst...:)

 
SUPER FARMOR BLOGG.
V. 27
FREDAG 160708
Kjell
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Ingen glömmer någonsin vart han
grävde ner stridsyxan.
 
av; Kim Hubbard
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har sovit som ....ja arsle.
Om nu den kan sova???
Gubben har snarkat satan i natt.
Tror hela huset var vakna.
Grannen över studsa en boll i golvet.
Om jag är trött??? Ja jag är jävligt trött.
 
Men eftersom jag skall göra något så roligt i dag,
så får det stå på vänt. Jag skall rida.
Fan det är länge sen men det är ju hur kul som helst.
Bilder från dagen kommer att läggas upp.
 
Nu först skall jag fixa frukost,
njuta av den :)
En god varm kopp kaffe på detta.
 
Linus kommer upp och talar om att han
är trött, jo jag ser det...men om du sitter här och kollar lite på youtob
så blir det OK. Du skall äta på dagis så vill du ha en smörgås nu???
Ja tack svarar en av de artigaste treårin jag känner.
 
 Lämna Linus på dagis vilket gick hur bra som hälst.
Jag tycker att det är fantastiskt bra att han gilar det, gå på sitt jobb på
dagis :) .
 
Salem nästa för att pocka upp Nea.
Hon skall gå och lämna barnen och sen kommer hon
åter och vi kan köra mot Södertälje.
 
Här är Annelie färdig och allt är med, kaffe, nybakat bröd, kakor (nybakade)
Tonfisk rörs, grönsaker och ett varmt leend.
Vilken tjej detta är....
 
Nu kör vi mor Strängnäs på mortorvägen först sen tar vi av...
Det tar sådär 30 - 45 minuter. Minns inte vad ställer heter....
Men det var kul att det inte tar hela dan att resa.
 
På plats går vi och gör rätt för oss det vill säga betalar.
Nu skall vi ha tre hästar. Flingan,Samson och en till...
Samson var redan klar med sadel och trens.
 
Det andra två tjejernahämtar vi i hagen.
Nea med flingan
Jag med Samson
Annelie glömt namnet.
 
Vi tar en runda på mer än 1 ½ timme. så fridfult
Nea blir liten :)
Ryckta lite efter turen
 
När vi kommer hem så är vi alla bjudna på tacos middag
av Camilla, Thomas och Linus
jag och Ari, Jimmie, Nea, Johanna, Joline och Haylie.
Annelie, Daniel, Robban och Astrid. 
 
Det var så himla kul, jag och Nea hjälpte Camilla med dukning.
Annelie kollar barn och gubbarna hjälper Henke (kompis  till barnen)
Han har låst sig ute, bilen står i gång så nyckeln sitter i.
Men dörren har låst sig.
 
Jimmie och Thomas skall fixa ett verktyg att stoppa
in mellan rutan och dörren. Men det går riktigt illa.
Jimmie slinter och Wwwrrrooom han skar sig.
 
Annelie kör in Nea och Jimmie.
Vi andra tar och äter lite.
Det kommer nog att dröja...:)
 
Jag åker hem med gubben som är trött,
jag hämtar Juhani som kommer med och äter lite mat.
Det blir en sjukt rolig kväll med vissa barn och barnbarn.
Delar av middagen
Linus tog emot
Joline och Hanleker
Jolin vill visa att hon kan lika bra som delfinen.
Hayli vill också
Robert kommer och deltar också.
Min som Jimme
Min svärdotter Nea
Lek till 100%
Johanna försöker att se på TV:n
Här är tre små sessor; Astris, Haylie och Joline
Middagen serverad till barnen.
En glad och go Johanna 
Chips mästaren
Thomas.
 
Nu är min dag ett gott minne...Kommer att stoppa det i 
hjärnans bästa minnes box. Nu är jag matt och slut.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0