Ännu en kväll

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 23
TORSDAG 160608
Börje & Birger 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Att ha många vänner
är att inte ha några vänner.
 
av; Aristoteles
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Men om jag skall jobba kväll varför måste man upp sex då????
Jo för att jag har bestämt mig för att åka till Sös och fixa 
ett kvitto till advokaten....
 
Ja ha ja så var det med det.
Och då är man liksom tvungen att hänga på låset :)
Nå väl jag startar dagen i duschen, och värmer kroppen till 37 grader,
det blir bra. Kliver ur och sätter kläder på... fort...
värmen skall hållas kvar.
 
Frukost... men va fil slut????
OK yoghurt finns...tar det.
Inte lika gått men det duger till mig.
 
Så jag kör ner Juhani till Brinken skall köra till Sös men orkar inte.
Mailar och undrar hur det kan komma sig att man inte
kan fä skiten hemskickad.
 
Men går och handlar istället, jag vill inte göra det i morgon.
Skall bara slappa i morgon. Så, ost, mjölk, fil, bröd,
ingefära, saft och lite annat; 700 kr tack.
 
Så nu skall jag till HS och utsätta mig för tortyr.
Mia som min psykolog heter är bra, men jag blir så trött,
så slut i skallen efter en timme med henne.
 
Ja lika illa i dag, massa konstiga saker skall man
göra och få ångest Hugo. Asså skit vad jobbigt.
Här tror man att man klarar de som är galet när hon trycker
på min mamma knapp.Eller hur...
 
Ja ja nu är det jobbet som väntar, Lydiah är sjuk och vi är bara två nu.
Kör oss i väggen, Vår så kallade chef förstår inte vilka problem vi har här nere.
Inga boende med egna saker som dom känner sig trygga med, värsta tomma
rummet och inga möbler att tala om.
 
90 % av våra gäster har Alzheimers i olika stadier och olika beteenden.
Vi bör kunna gå i väg med en så denne kan känna lugn eller åtminstone frid i skallen.
Nä då är man fullt upptagen med en gäst som verkligen har problem.
Kollegan hjälper en annan och cirkus har brutit ut i
tv rummet.
 
 
Nä bit i det sura äpplet och le, var lugn, var stabil du är en robot.
Pang, jag åker in i en dörr...aj min rygg fan...fan... fan
Nä detta är inte OK
 
Jag är helt slut och helt tom i huvudet.
Va fan är det frågan om.
Skall alla vi bli sjukskrivna eller???
 
Ingen chef på vår sida, inge roligt fan jag dör....
 
Slutar 21, skall rapportera och sen köra hem Zilan.
Hon bor i Fittja. Ingen större omväg för mig.
Väl hemma känner jag att ryggen värker satan.
Vill inte ha ont nej nej nej.
 
Skall lägga mig nu och sova.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0