Är det redan helg???

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 23
FREDAG 160617
Torborg & Torvald
GRATTIS
 
Grattis Island
Nationaldagen
 
DAGENS CITAT.
 
Vi har inga pengar,
så vi tvingas tänka.
 
av; Ernest Rutherford
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Efter lite svåra insomnings problem så är det ju så att man somnar...
Vaknar lite före klockan sju av min mobil...
Det var dottern som ville ha en hjälpande han kan jag tänka,
men jag var ju i sängen så jag kan ju inte vara till stor nytta.
 
Försöker somna om men det går ju inte, det skall väl räcka då
Traskar upp och förbereder lite frukost.
Det är alltid lika gott.
Har kaffe på G också så min morgon är på G som jag har
föreställt den.
 
Lite koll på media flödet... FB vad händer här???
Ny heter vad händer i världen??
Det är bara massa skit hit och dit på nyheterna.
Och jag är för tidigt på fb alla sover nog :)
 
Men då skall jag göra min morgon till bästa
på dagen.... eller :)
Duschen, soffhäng, lite smink på facet och nu till jobbet.
 
Plockar upp Maris först...det var ju inte i går direkt.
Men nu far vi till jobbet. Lagom med bilar mitt på dagen en
fredag, många som skall till landet nu.
 
Då kör vi ett eftermiddag/kvälls pass.
Jag jobbar med Lydiah och Maria.
Men hinner kramas 8 sekunder med ACP och Dilan.
Deras tredje kompis drog tidigare.
 
Jag skulle ha fixat med beställningar och så men...det var
lite kort om folk. Kollegorna måste på lunch.
Och det är ju viktigt.
 
Men det rulla på med våra rutiner och det kändes lungt,
eller en smula oroligt. En av gästerna var inne på sitt
miljonte varv i korridoren. Sömn vad är det????
 
Såg efter middagen att det nästan är och bara blåsa omkull gästen så
faller gästen i sömn. Men det vart kvälls kaffe också, nu är det riktigt illa.
Så hur vi skall tackla detta är nu lite svårt.
men man kan alltid ta hjälp av SSK.
 
Kvällen blev lite duschningar och´kså, Nu är det i alla fall bara 
några kvar.
 Titta på fotboll och känner att det är lite synd att
Sverige inte fick oavgjort...
Jag hejar på våra killar ändå.
 
Nu är det hem som står på agendan...
Hem och hoppa i säng här skall det vilas och det skall vara lugnt.
Reflektionen över bilden på min lilla trollunge sitter på näthinnan.
Ingen kul sak, lånar den hit :)
Hon testar sina lugor...
Så här glad är hon på eftermiddagen...:)
 
Jag vill också visa en vacker himmel , kvällshimmel 
klockan 22.15 
 
Nu säger jag god natt
önskar dig en behaglig sömn.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0