Bröllop

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 23
LÖRDAG 160611
Bertil & Berthold 
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Hjärtat glömmer snabbt
vad ögat inte ser.
 
Engelskt ordspråk
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag är så trött i dag vill inte kliva upp.
Sov länge...väldigt länge.
Jag vaknar ju nu när klockan är...07.15
 
Kliver upp och möter morgonen med lite försiktighet.
Inga större rörelser inga vändningar.
Mitt rygg slut är lite ömt så att säga.
Varit en tuff vecka med många.
MÅNGA intendenter.
 
Så nu är det lördag och vi , jag, gubben och en son, 
skall på bröllop. Men hur konstigt är det inte att alla barnen ( hans syaskon) 
som inte är bjudna....och att vi blev bjudna så där i sista stund.
Så märkligt....
 
Jag är inte så glad i att åka på detta bröllop och det står jag för.
Vi är inte tillräckligt fina i kanten kanske.
Nä nu får det va annars är hela dagen ett bortkastat kapitel.
 
 
Min frukost rädda mig....
Tack gott som det bör och en god kopp kaffe
som en prick över hela alltet.
 
Jag far ner till Brinken och hämtar det jag skulle i går...
Låna skor av dottern och även en "kroppsstrumpa"
så klänningen hänger fint.
 
Väl hemma med en påtår i handen ringer Nea...
Jimmie behöver drickan som ligger i arbetsbilen...
Ja ha ja då skall jag till Salem.
Sen vidare till Stuvsta.
Sen hem och plocka Ari och Juhani.
Här är min pärla en VW
Här är vi som skall åka dit.
Gubben.
Jag så klart, jag kör ju.
Min fina son...
 
Vilken fin kyrka detta är på Kolmården.
 
En något spänd och närvös Jerry
Präst och brudpar
Familjen
Min cooling
Ena sidan....
Honnörsbordet
Mys pappa höll tal....
 
God mat och fin tårta.
Här har vi nu spenderat lite tid.
Det var trevligt och så, men en liten detalj som
gjorde en smula ont....
 
Jag saknar två barn och Juhani fick inte vara med på syskonkortet....
Han är dock bror till er också... Han är väldigt ledsen över detta.
Glöm en kille som är i samma rum...
Fan det är illa.
 
Jag ville åka hem då jag vet att Juhani skall ut med
en killkompis och några tjejer. Så tack för oss vi kör nu hem.
Det var så trevligt och så fint allt samman så det är ju inget att
klaga på, men roligt tar slut ibland.
 
Är nu hemma och känner mig ...trött och seg.
Som man skall kan jag tycke. Skall göra denna kväll till en lugn kväll.
Hoppas på en bra film kanske.
 
 Och det är en bra ide tycker jag...
Så blir det.
Kvällen är intagen.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0