Det är sol ute :).....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 26
DAG 179
MÅNDAG 160627
Selma & Fingal
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Åldern behöver oss alla, ja,
själva minnet försvinner.
 
av; Vergilus
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
jag vaknar av gubbens klocka.....
Det är inte så skoj...men jag fick lätt panik
när jag inte hör sonen vaken.
 
Upp lyssnar hör inget,
går in till han och......
Jo han har försovit sig......
 
Men med hjärtfrekvens på 1000 slag i minuten hoppar
han upp och rusar. Klar på 6 minuter.  Bra jobbat killen....
 
Jag fixar lite frukost till mig som så klart är 
KLARVAKEN....
Njuter av min frukost nu....
 
Ja ha det blir en resa till Huddinge sjukhus och 
röntgen på Camillas lungor. Här skall synas i alla sömmar som finns.
Inget skall undgå ögat.
 
Men en fika hinner jag med......
Vi skall lämna en liten Linus också.
Det blir ju då så att Camilla får lämna, jag
väntar i bilen.
 
På sjukhuset går vi till röntgen och det tar lite tid.
Nu är det hennes tur :) Och här sitter jag....
Och här kommer hon och vi går upp till
pressbyrån och köper kaffe, vad annars :)
 
Mot bilen, men ett stopp i solen och dricka färdigt
kaffet. Tar så där 15 - 20 minuter.
Nu går vi till Bumble bee.
 
Mot Kärspiran, här skall jag nu slänga av Camilla.
Jag skall till centrum och kolla hur mycket glasögon kan kosta och hur
fort jag kan få tid. Det är ju lite sommar stiltje just nu så det kan 
ju gå på en dag med tider.
 
Då skall jag bara fråga hur Camilla kan...
måste ha smakråd med mig.
Glasögon och solisar.:)
Kan vara nice.
 
Så har jag lämnat in Camillas solisar, dom var avbrutna skall lagas.
Och det är ju bra att man får dom på en gång.
Jag skall kolla lite på H&M också, vill ha en klänning.
Hitta inget.
 
Då¨är det mot Stuvsta....
Nea och studion, jag skall ta lite laser ...
Tar en kaffe först :)  Inget ovanligt alls.
 
Denna gång gör det ont satan....
Men det går fort, Hon har fått in snitsen.
Färdiga och så pratar vi lite.
 
Snacka skit om allt och alla....
Ha ha ha nä jg gillar inte det.
Fakta är en sak med klagandet....nä.
Vi snackar om att ta i hopp ett gäng och åka till grönan...
Det kommer vara skoj.
Hopad Juhani hänger på.
 
Då skall vi se här, jag lämnar Nea vid 13 tiden, plockar upp
Camilla som sa till Linus att mormor hämtar.
Så till dagis och så hem med honom...och en kaffe :)
 
Nu planerar man lite för onsdagen... det blir en lång dag på
sjukan och många prover på Camilla. Vi kanske kan ta en liten stund i solen i morgon...
Kan vara skönt. Jag skall ju ladda batterier.
 
Men tiden rinner i väg och nu skall jag fixa middagen.
Det är ju kyckling på tapeten. Inget ovanligt heller.
Det ser gott ut. Jag  fixar ris och sallad.
 
Nu är det så att gubbjävel har ju inte kommit hem så jag äter
utan han....och ensam och övergiven av alla. och så synd om mig.
Det funkar bra.
 
Jag ringer till han vet ja, kollar vad han är.
Ja ha ja han är ju och hjälper Jimmie.
Helt OK så klart men han kunde har ringt och sagt att han är sen.
Lite kaffe och så tar jag lite mer kaffe.
Skall se till att jag har det slappt och skönt.
Inga stress moment, tack jag undanber detta.
 
Han dyker upp sen och berättar att han hjälpt Jimmie med att
köra TV.n till lagning. Den stora tv:n är sönder.
Men jag tycker att gubben kunde ha ringt.
 
Skalla kolla tv ...det går så där bra, har inge ork att vara vaken.
Så trött. Inge skoj alls, hur kan man vara tröt???
Skit i den nu tar jag mig till sängen.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0