En dag med sol

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 22
SÖNDAG 160605
Bo
GRATTIS
Danmarks grundlags världsmiljödag
 
Danmarks rikes grundlag (danska:Danmarks Riges Grundlov) undertecknades i sin ursprungliga form den 5 juni 1849 av Fredrik VII. Detta datum markerar Danmarks övergång från kungligt envälde till konstitutionell monarki. Grundloven har ändrats fyra gånger sedan dess, 18661915 och 1920 samt senast den 5 juni 1953.
 
DAGENS CITAT.
 
Kärleken är en illution,
så åt helvete med 
verkligheten
 
av; Elsa Gress
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
Jag har målat och haft hand om hästar i natt.
Jag skulle rida men han aldrig upp i sadeln.
Vad det nu kan vara för betydelse....
 
Hoppa bokstavligen i i duschen då min lägenhet
inte har så varmt klimat....
Värmer upp kroppen och försöker få min hand i 37 grader
vilket inte fungerar så bra.
 
Hitta torgvantarna....använder dom och det blir så mycket bättre.
Tur att jag har fått låna dom av Camilla, bör ju köpa egna så hon får för sina leder.
Det är ju därför hon har dom.
 
Nå väl...FRUKOST.....
En stund för bara mig, lugnt och tyst,
Inga ljud mer än fågelkvitter och
lätt brum från datorn.
 
Har varit en förmiddag med sonen och hans humör,
så jävla söt är han...tänder på hundra trettio stubiner på en och samma gång.
Skyller på rökningen...va fan skall jag skylla på då????
 
Grabben du har ett taskigt morgon humör bara..
Men att tappa humöret klockan....14..
nä nu får du allt tänka om.
 
Min man kom hem från Strängnäs nyss,
han sa att han har skyndat sig så han kan
göra ordning middagen till mig. 
 
När jag tittar in till han...ligger han på soffan och sover....
Har det varit tufft i Strängnäs????
 
Jag lägger mig på sängen och kurerar mig lite.
Hostan är jobbig då den är nere i lungorna.
Snorande kan man ta, hes röst inga större skandaler,
låter roligt bara :)
 
Middag i dag...korvstroganoff....
Smaka gott, gubben fixade den.
Nu är det bara kväll och jag fryser satan.
 
Kommer lägga mig ligga på soffan och bara invänta kvällen.
Tänker inte göra så mycket känner mig lite febrig faktiskt.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0