En härlig dag....:)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 25
MÅNDAG 160620
Linda
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Är sex snuskigt?
Bara om det görs bra.
 
av: Woody Allan
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När man vaknar av att man ligger och hostar....
ingen kul sak, har hackat hela natten, en jobbig torr hosta.
Får allt hoppa in på ett apotek och se vad som kan köpas hem.
 
Nu är det en sprudlande ny dag och jag har inte häcken full som jag
brukar ha så här tidigt på morgonen. Jag är lagom pigg och lagom
trött. Ska fixa lite frukost som jag skall njuta av sen.
 
Så sitter nu med en god frukost och njuter av min tid.
Jag har ju min tid när huset sover, men i dag har gubben redan åkt till jobbet.
Juhani som är ledig sover. Alltså egen tyst njutnings full tid för bara mig.
 
Jag har läst på FB att egen tid är svårt att få till i bland.
Vilken man kan förstå om huset är fult med barn,
De råd jag skulle ge (efter som jag har haft huset bokstavligen fullt av barn) 
Man får ta de små tillfällena som bjuds en liten frukost tillsammans tidigt,
en promenad med Wilma till hundgården.
 
Jag mins när vi tyckte det var skönt att bara gå och
handla tillsammans, de större kolla efter de mindre i en timme.
Fixa barnvakt så vi kunde ta en bio och Donken...
vilka tider.......
 
I dag... ja det är bara ett vackert minne, inga barn som stör,
inga barn som vill ha uppmärksamhet ingenting.
Tur att mina guldklimpar är stora nog att ha egna barn
så jag kan ha lite småttingar runt bena igen...
 
Svårt att få i hopp det man vill när det inte finns tillräckligt med tid.
Men nu i dag kan jag sakna det massor, Det är lite de man lever för,
sin familj hur den än blir i hopsatt.
 
Nu till mitt underbara kaffe och till dena dag som består av två besök på sjukhus;
1. Huddinge, 2 Södersjukhuset. Det är inte illa och pricka in de
samma dag :)
 
Dagen i rullning och allt är så bra som det bara kan bli.
En dag som denna måndag.
 
Jag skall rulla mot HS när Mia ringer och frågar vart jag är....
Men vänta...jag skall inte vara hos dig förns 9.30....
Men hon har sagt fel tid till mig,
hon väntar mig nu.
 
Får en ny tid 15.00 Så jag tar mig till Sös ock fixar lite kvitton.
Sen är jag hemma till 10.30, sonen följer med och lunchar.
Det är sen bara att lämna han hos läkaren
och vänta in min.
 
Är då inte så pigg och känner mig himla matt.
Jag kan ju inte vara sjuk nu... FAN...
Men allt kommer omkring så vill jag
bara ligga i sängen.
Det går ju inte.
 
Väl hemma så skall jag fixa middagen, komme dock på att
jag skall nog fixa lite på balkongen. Så jag har plockat in allt när gubben
kommer hem, fixar middag och sen kastar vi ut soffan.
Nu är min balkong fin.
Bytt sida på blommhyllan
Den långa lådan står på hyllans gamla plats
Ny satta pelargonier
Fika platsen är fixad igen.
 
Nu tar jag min snoriga näsa och hoppar i säng.
Det känns inge skoj att vara förkyld.
Tror febern är på G.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0