En snorig dag.....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 25
ONSDAG 160622
Paulina & Paula
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
En dag skall vi dö,
men alla andra dagar ska vi leva.
 
av; P.O. Enquist
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har vaknat  04.07 när jag hör en klocka plinga till.....
Men det var inte min... Så heller inte gubbens...
Min son har inte detta ljud.
 
OK inte här sov vidare nästan en timme till.
Nu ringer min platta med en liten trudelutt.
Dags att gå upp.
 
Morgon stök i sin vanliga ordning och så ett
par minuter i en skön ensam stund.
Tur att frukost finns :)
 
Klockan tickar och nu åker gubben till sitt jobb 
och jag hinner med en kaffe de lux :)
Nu skall jag plocka upp Maria.
 
Mot jobbet.....
Kommer till flaggplan och ser att det är tvärstopp på Huddingevägen.
Svänger av mot sjukhuset och kör upp mot Glömstaleden 
går lika bra att köra den vägen.
 
Så lite sen med inte för sent....
Lagom tid 06.56...pip
Då så skall vi ta och fylla på med nya tag här,
Vilka har kommit in och vilka är kvar.Oj nio gäster.
Fullt hus...bara ett par timmar, en åker hem i dag och återkommer 
på måndag. Nä detta är ju si så där, några med oro och några med andra färdigheter.
 
Tar väl och börja dagen med en kaffe och så en dusch tror jag.
Lite planering så vi vet vad vi gör och vem som gör vad.
Det blir dusch på min gubbe och fix och trix med allt annat.
Lite frukost till gubben kan inte vara fel.
Got tycke han.
 
Klockan 10 blir jag från kopplad..men det fungerar inte så bra....
Jag hoppar in och fixar med en gäst till och sen hjälper till att se till
att det blir lite lugnare. Så nu då...11.15
skall fixa listor och så för att se att det är beställt med resor.
Vilket jobb, nytt företag som skall anlitas så..
nya sätt att beställa bilar på.
 
En lunch date med ACP. vi sätter oss i parken och lapar lite härlig sol.
Så skönt så härligt, vilken dag det blev. Hoppas hoppas på bra väder på fredag.
Det är ju inte så säkert att det blir det men jag hoppas.
 
Blir inte klar... hinner inte med det jag skall göra...FAN...
Men det blev ju klart med beställningarna, bilarna skall komma
på rätt dag och tid nu....
 
Så jaf skall fara hem nu...har slutat för i dag.15.00 pip.
Tack och hej leverpastej.
Varmt Hugo i bilen både jag och Maria får andnöd...
Ner med rutor och full gas så det fläktar lite.
 
Hemma ...kaffe... relaxa.
Puh....
Ja jag skall väl kolla in maten då...
Stekt potatis, köttfärs, lök , grönsaker och sås.
Det blev väldans gått. Så gott att han..gubben vcill ha det i matlåda.
Så duka av. Jag far ner till Willys.
Skall handla till fredag, kött och kyckling, korv till kids.
 
Lämna äver det till Brinken, skall hitta lite mer kött.
Potatissallad, annat gott och jordgubbar så klart.
Vi kommer inte vara så många :)
Fam, Anorlunda, vi och Karlsson/Westerberg.
De andra barnen är på vift.
 
Tar en fika med Camilla som har problem med lungor igen,
Så djävla taskigt, hoppas hjärtat klarar sig denna gång.
Väl hemma med min mjölk och bröd messar Juhani...
"snälla mamma kan du hämta mig, jag har sådan huvudvärk".
Ja jag är en snäll mamma.
 
Väl i Södertälje så är man hemma lika snabbt.
Tar lite kaffe och så lite säng säng säng, sova soava säng.
Lite fotboll också.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0