Jag har en söndag i dag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
160619 Germund & Görel
GRATTIS
 
 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Kyss inte en ful flicka,
hon kommer att berätta det vit och brett.
 
Judiskt ordspråk
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När plattan ringer är sonen uppe.
Det är tuff dag med tidig morgon för honom.
Men han slutar tidigt.
 
Nå väl min dag är också i gång.
Frukost är ett njutnings moment.....
Inga konstigheter.
 
Känner att allt bara faller på plats och min 
Det är bara att göra sig klar och fara mot Midsommarvägen.
Vilken tur att vi var tidiga då det är så att natten 
vill åka hem.
 
Min dag är tillsammans med Dilan och Nega.
Vi har en relativt fridfull morgon med lite hit och dit saker.
Inga stora saker.
 
En dag på en växelvårdsavdelning med dementa gäster.
Oroliga, många har kaos i huvudet som de säger själva.
Svårt att sätta i hopp saker som händer och förstår
inte varför det händer.
 
Mitt i detta skall de äta och man pratar om vad maten smakar.
Är den god, är ölen tillräckligt kall, vill man ha sallad.
De vet dom inte, vad är lagom kallt???
Sallad???
 
Ja men när jag visar på vad det är blir det klarare.
Vi har en mysig lunch timme och det är trevlig stämning.
Lite tråkigt väder, det är regn hänger i luften.
Men lite kaffe med god kaffe bulla kan man allt ta.
 
Från ingen stans kommer ett totalt kaos,
Från ingen stans blir två gäster redigt arga.
Tur att vi kan hantera detta, men gruppen blir orolig
så klart.
 
Det är bara att styra upp och le och göra en bra stund.
Det fungerar... hurra vad vi är bra.
Vi är undersköterskor med en enorm kompetens.
Bästa kollegor.
 
Nu tackar jag för mig och åker hem och skall se vad jag kan få hemma...
kaffe skulle sitta fint tycker jag och det får jag också fixa själv.
För en sån liten sak har han glömt att fixa.
 
Blir bjuden på middag på brinken i dag.
Kyckling blir det.
Gott.
 
Men nu är det då tid för middag....
kommer dit...vad är kycklingen Camilla???
Har den rymt??? 
 
Det var tydligen något fel där så allt blev pannkaka,
hon och Thomas fick sno i hopp lite av varje...
Köttfärs sås och korvstroganoff.
Helt OK i alla fall.
 
Gubben äter för ett helt kompani..
han tycker det är så gott... Men det är ju inbte bra att
äta så mycket, du kommer att få ont i magen.
Inte då säger han....
 
 I hemma vrån klagar han över sin onda mage,
som jag sa... det skulle bli ont i magen.
När skall han lära sig....aldrig tydligen.
 
Klockan tickar i väg med väldigt snabba sekunder.
tick tack.
 
Ett litet säng häng...kollar lite tv.
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0