Men ...vilket regn...:(

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 24
160618 LÖRDAG
Björn & Barne
GRATTIS
DAG;170
 
DAGENS CITAT,
 
Kärleken är vårt livs största glädje och
vårt livs största sorg,
Den är livet.
 
Franskt ordspråk
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har vaknat under natten ett par gånger och lyssnat på
smattret på fönsterblecket. Det har regnat en hel del i natt.
Nu på morgonen ser det lika dant ut.
men det är ju bra för blommor, träd och gräsmattan.
Den kan ju rent av vara grön ett par veckor.
 
Nu är min dag igång och frukosten är klar,
njutit av den och stillheten runt om.
Jag har nu en varm kaffe i handen och den sitter fint.
 
Men tiden rinner i väg och jag skall ner till tvättstugan.
En massa tvätt och en massa att göra.
Så nu kör jag.
 
Och lunch med gubben...Sketti.
Ner och plocka upp all tvätt.
nu en stå fika och sen iväg mot jobbet.
 
Väl på jobbet är jag i full gång på stubben.
Jag kommer att jobba med Zilan och Marlene.
Det kommer nog gå bra som vanligt.
Nog för att vissa gäster kan vara krävande.
 
Dagen ramlar på och jag tycker det går bra.
Middagen rullar över utan problem.
Och så kommer...kvällen.
En viss irritation,
oj här måste vi stoppa.
 
Till slut så är dagen till enda och jag kan lugnt lämna över till natten.
Och så åker jag hem.. trött och satan så ont.
Men då är det bränt kaffe,
surt som fan.
 
Nä jag lägger mig och glor på TV.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0