Och nu då???

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 24
ONSDAG 160615
Margit & Margot
GRATTIS.
 
DAGENS CITAT.
 
Jaga efter kärleken och den flyr dig.
Fly kärleken och den förföljer dig.
 
Engelskt ordspråk.
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När klockan ringer och man vet att nu...skall man upp.
Bler det lite segt i kroppen. Men bara 10 minuter innan när
man vakna till och upptäcker att man kan ligga lite till känner man sig pigg...
Varför???
 
Nå väl är uppe nu och skall köra hysterisk...känns det som.
Har en hel del att stå i nu i dag. Vio på växlingen har bytt
transportföretag. Det är visserligen inte vi som bestämmer,
det kommer ju från kommunen.Men det skall ju fixas hit och
dit men kunder och nr,
 
Nå väl det är ju frukost till mig först och främst ,
lite koll på nyhetsflödet. En mugg kaffe 
på detta och allt är som det skall.
 
Iväg ner för att plocka Maria...06.30.
Mot jobbet och en dag fylld av olika ting.
Ja jag skall vara på avdelningen först.
 
Här är det nu god morgon och folk som skall upp och hoppa.
Frukost finns i köket och det är så det skall vara.
Få macka och kaffe när man klivit upp.
Så var det sju uppe och en saknas.
 
Jag börja med att lägga in gäster som kunder på sirius omvårdnad.
Nytt avtal med dessa att köra våra gäster, OK 
Massa mer jobb för mig i dag.
 
Nya gäster skall komma och då är det full fart med 
bokningar och annat.
 
Men till slut är jag klar men med en smula försening.
Allt blev bara hokus pokus och tiden tog slut.
Jag sluta 15.10 så Maria fick vänta på mig.
Nu far vi hem.
 
Lämna av Maria och sen är det bara att köra till Camilla på en kaffe.
Hon har lite ont i nacken och axlar. Har jobbat hårt ute i Gustavsberg.
Nisse har stor tomt.
 
Men middagen skall fixas så jag far hem och fixar ugnsbakad korv.
  Potatis och glöm inte senap.... Ja jag gillar senap.
Ingen stor deal.
 
Nu är det matkoma och siesta.
Nä det blir ju film på TV.
The Twilight Saga
New Moon ,
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0