och så kväll innan helg

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 23
FREDAG 160610
Svante & Boris
GRATTIS.
 
DAGENS CITAT.
 
Ömhet är passion i vila
 
av; Joseph Joubert
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ja jag har inte sovit så värst bra under morgontimmarna.
Vaknat flera gånger och av ett bli larm från en liten lastbil.
Det är sjukt vad den tjöt.
 
Men till sist är man uppe och på fötter.
Jag har en liten viktig morgon stund,
bara min och i lugn och ro.
 
Frukost.....
Njuter en stund av detta och känner att jag
mår så bra. Har min lilla stund för mig själv.
Ingen är och stör, ingen skall snacka bara jag.
 
Nå väl en molnig dag tar sig form. det är trotts detta 10 grader.
Så det är ju OK. Har nu bara en 45 min på mig.
Har ju bytt pass för att vara med Johanna på avslutning.
hennes klass skall sjunga.
 
Sätter på diskmaskin och bäddar säng, jag har ingen mer tid, så mot Salem.
Upp och hämta barn fina flickor men fina kläder.
Jag tar det lugnt och det blir nu time att röra sig mot skolan.
Jag skall hämta Linus så fort Johanna är klar.
 
Väl i skolan skall man prata och tacka och kramas och gud vet vad....
Det är ju lite så det fungerar. På skolgården tar nu Johannas klass in scenen.
Flickorna var fina svårt att få en bra bild på Haylie.
Jolin en aning sur...varför??? Vet ej
En glad Johanna...Hon går nu upp till fjärde klass i höst.
Min fina mangadocka...Amanda 
Haylie vill inte vara med på kort så hon kolla sällan in i kameran.
 
Jag fick mamma och pappa också, söta dom är...
 
Nu skall vi fixa lite kaffe bröd och avsluta med fika med barn,
jag passar på att hämta Linus...men sew dt var inte att tänka på.
Nä han skall minsann vara med mamma.
OK
 
 
Vänder bilen och tillbaka till Salem för en fika.
Det blev en liten reflexion för Nea.
Behövde snacka lite.
Oj gumman nu är det allt sent.
 
Till jobbet.
Har ett kvällspass med Simon.
Som det brukligt är... går bra bara bra.
Får tag i ACP och fixar ett byte med henne.
Hon jobbar min kväll på måndag och jag tar hennes
morgon...Bra då är det fixat.
 
Vi kör på och det är ju bara att ösa på.
Får rätt mycket gjort men inga promenader,
För stökig grupp.
 
Slut för i dag, Åker till Brinken för att låna kavaj till Johani.
Bröllop i morgon. Tar mig hem för att sen ta en kaffe och hopp i säng.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0