Ock nu är det sol......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 25
160625David & Salemon
GRATTIS
 
Midsommardagen 
Midsommardagen är inom Svenska kyrkan en helgdag, som infaller lördagen mellan den 20 och den 26 juni, alltså midsommarveckoslutets lördag, och tillsammans med Johannes döparens dag bildar en dubbelhelg.

Fram till 1952 firade också Svenska kyrkan midsommar på Den helige Johannes Döparens dag,[1] och högtiden kom att handla mer om sommaren och skapelsen än om Johannes. Som en anpassning till detta är sedan 2003 års evangeliebok midsommaren en skild helgdag, medan Johannes firas på söndagen.

Dagens liturgiska färg är grön.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Skapelsen[2]:, och en välkänd text är Paulus tal till atenarna på Areopagen, där han retoriskt framför att atenarna redan känner den kristna guden, eftersom de även byggt ett altare med texten "Åt en okänd gud". Han säger också

DAGENS CITAT.
 
Ålderdomen är inget för mesar.
 
av; Betty Davis
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Somnade runt 24 tiden och..sov i dag till...åtta :)
Jag har sovit skönt fram till sex....
Hur jag vet de??
 
Lätt sendrag i vänster ben, Hur svårt kan det vara???
Jag dricker vatten, jag har extra magnesium och vad det andra nu heter.
Jag gör stretching....vad mer kan jag göra för att slippa detta skit???
 
Jag tar och fixar frukost i stället.
Sen hoppar jag in i duschen.
Efter här nu skall jag ner till brinken för att plocka upp
barn.
 
En kaffe hinner jag med och det är en underbar dag.
Jag plockar upp Amanda och Johanna som är hos mig.
Över till Salem.
 
Nu drar vi ner till Rönninge.
Här skall mata änder.
Johanna, Linus , Jolin och haylie
Jimmie och Haylie
Johanna
Amanda och Haylie
 
Lite lek han vi med också
Flickor
Jimmie
Linus och Joline
Haylie och Linus
Haylie
Linus
 
Sen var det bara hem till storvreten och vi 
var ute lite till.
Vad gör dom???
Ja ha ja 
Tjejen som gillar att åka fort
Camilla plaserar skåpet
Trätt med en hund som gillar solen
Utslagen kille
Trött man
 
Avslutar kvällen med Sune i Greklan.
En trött Haylie och en lite övertrött
gubbe....
 
God natt
HAKUNA MATATA.
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0