Rasande fart framåt....:)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 25
TORSDAG 160623
Adolf & Alice
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Vänner är som pengar,
lätt att skaffa än att behålla.
 
av; Samuel Butler
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har haft mitt livs jobbigaste dröm,
Vuxna beter sig illa mot barn...:)
Det var jobbigt.
 
Men jag kallas inte för superfarmor för inget....
Jag räddar alla barn. Det är ju så det skall vara eller....
Nä jag har inte tänkt ha fler barn boende hos mig.
Jag är färdig med det....
 
Men i alla fall har natten varit så tung...
Somna visserligen alldeles för tidigt så  det så.
Men vakna 02.45 med att behöva gå upp och sätta på heat lotion 
på skenbenet och vaden.
 
Somna om tack för den...
Vakna igen med sendrag igen som steg i graden vart
efter tiden gick , får gå upp igen och se till att sätta på mer heat lotion.
Så somna om vakna vid fem... men det var nog bara i en dröm jag hörde någon ropa.
 
Så vid sju vaknar jag också av en alldeles galen dröm.
Men den innehåller bara massa bråk så den vill jag då inte ha kvar i minnet.
Tar mig upp och in i en varm go dusch... mycket bättre.
 
Känner att jag bör skriva lite här....
Funderar över dessa sendrag....ingen rolig sak när man försöker sova.
Att bli störd i sömnen är tröttsamt. Skall nog kolla upp sendrag, kanske kan hugga benet också :)
 
Jag har fått upp dessa förklaringar nog för att det är ett mysterium, ingen som riktigt vet varför.
Jag är ingen elit idrottare som överanstränger muskler jag är undersköterska.
Vatten brist...nä inte direkt då jag dricker vatten på jobbet och hemma.

1. Du svettas

När vi tränar svettas vi förutom vatten ut viktiga mineraler som natrium, kalium, magnesium, kalcium och klorid. Och när kroppen blir utarmad rubbas nervsignaler i hjärnan, vilket yttrar sig i muskelkramper, enligt en studie från 2010.

2. Uttorkning

Vid värme, aktivitet och svettningar försvinner även vatten från kroppen. Att dricka ordentligt kan förhindra och lindra muskelkramper.

3. Uttröttade muskler

När man tränar hårt och låter en enstaka muskel slita länge i samma position kan den bli uttröttad. Då slutar reflexkontrollen fungera som den ska – vilket kan yttra sig i plötsliga och explosiva sammandragningar, alternativt ett flöde av sammandragningar som inte upphör på ett tag, enligt en studie från 2009.

4. Hård träning

De som pressar sig utöver sin normala träningsrutin utan att inse sina begränsningar löper större risk att få muskelkramper.

 Kollar vidare.
Har kollat in vad vårdguiden säger.
Lite kramp i muskel....
Jo ja det är ju de, är ofta äldre och gravida som får det,
Jag är ju äldre då..OK , har ansträngt muskeln med för hård träning....
Nä inte en risk...stått, suttit eller legat illa....nä jag ser nog till att jag gör det bekvämt för mig,
Så jag har bara en sak kvar...kan vara i samband med vissa sjukdomar....
OK
 
Jag frågar min husläkare istället detta blir man inte klok på
massa saker som kanske ditt och datt, nä inte orkar jag med detta.
Jag vet bara att jag sover super taskigt :)
 
Nå väl... här får man ett samtal att sonen glömde viktiga papper till mig i dag.
Så jag får åka till..Salem och fixa dom av Nea....
Väl i Salem är ingen hemma, deras granne kommer ut och jag kan gå in...
Tack...
 
Väl hemma känner jag på dörren...ha ha jo jag hade det på känn,
går in och ringer henne igen,,, men...hon har luren hemma...
Hej Nea du är så söt....(inte bara tanten som glömmer luren :) ).
 
Så kommer Nea och vi snackar om ditt och datt, roliga saker och allvarliga saker.
Hon skall i väg till sitt jobb och jag måste hem innan jag åker till jobbet.
Och det ser ju bra ut...eller.
 
Plockar  Maria vid 11.30 och ingen trafik till jobbet, vi
är där på tio minuter. Här serveras det lunch och jag tar lite fil.
Så är det bara att fixa lite med bvilar...jag vet att det är något som är
fel, jag känner det ända ut i fingrarna.
 
Men jag hittar inga fel....
Jag går ut och jobbar vidare. det är ju inget som är fel så då lyckas jag med detta :)
Morgon personalen går hem och kvälls personalen kommer.
Jag jobbar med Simon och....Maria en ny timmis.
Kul.
 
Jag skall gå in till en gäst och städa.... lite rörigt där.
Min dotter ringer hon har varit hos läkaren.
OK vad sas???
 
Inga roliga saker inte, det skall tas massa prover och kolla
vad SLEN satte sig denna gång.
Jävla skit är det inte Haylie så är det Camilla.
Nu får det räcka se till och fixa detta NU....
 
Ja det är middag och det är bara att rulla ut maten.
Ja det är ju så... här är det full fart.
Sju gäster och ett himla strul...eller.
 
Jag ler och känner bara att det blir som det blir.
Inte ringer Sirius inte har ringt två gånger...två gånger!"!!!
Sirius är det bolag som skall köra våra gäster.
Dålig service på de där stället.
 
Jag kommer att ha magsår.
Men jag pratar med Simon.... han snacka om
att han kan hjälpa till att titta.
Vi hitta tre st. som saknar hemresa den 4 juli.
Men va....
 
Vi fixa det, sen fixa vi gäster som vill sova.
Fikat var färdigt och allt vart fridfullt.
Natten kom det är Ylva, en rapport och min kväll är slut.
 
Hem, först Maria med dottern Melanie och sen hem till mig.
Kaffe, medicin, lite koll på FB.
Nu tar jag och hoppar i säng.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0