Sommar fest på jobbet...:)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 25
TISDAG 160621
Alf & Alvar
GRATTIS.
 
I dag är det
 Sommarsolståndet
Sommarsolståndet är den tidpunkt då jordaxeln lutar som mest mot solen. Dygnet då sommarsolståndet inträffar (enligt lokal soltid) har årets längsta dag och under den dagen står solen som högst på himlen.
 
DAGENS CITAT
 
Man bör lära, så länge man är okunnig - 
om vi vill tro ordspråket,
så länge man lever.
 
av; Seneca
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag har varit vaken tre gånger innan klockan ringer,
Men känner en viss oro och besvär med halsen.
Min klocka ringer sex och jag går upp.
 
Duschen är ett faktum och jag njuter av det varma vattnet.
På med kläder för att sen fixa min frukost.
 
Njutnings stund till den milda grad......
Så gott så gott.
 
Himmeln är blå...solen på topp och 15 grader plus.
Men andra ord...En strålande dag.
Svensk sommar när den är som bäst, 
 
Sista mötet på OCD mottagningen i dag......
Det är väl bra det, nu skall jag fixa min störning själv.
Inga problem hoppas jag, lätt att falla tillbaka , lätt att bli ensam
och sårbar igen.
 
Jag är klar efter en ett par bra timmar med OCD gänget, vi har olika
saker att slåss mot och vi har olika saker att lära oss hantera.
Men det är ju så knasigt att ocd kan yttra sig på så många sätt.
Nyttigt att se kan jag tycka.
 
Det blev en kontaklist som vi kan arbeta med.
Vi kan hålla kontakt och stötta varann, vi skall ses
i höst och hoppas att det blir fler gånger.
Att ta farväl så här kan vara tung
 
Nu är det jobb som väntar....
Hej och hå....
Kommer upp och ser att det redan är fullt ös på alla,
fest i dag med hela huset och utomhus.
Det är skönt att kunna ha den ute så alla är på samma fest.
 
Vi har tillsammans 81 fast boende och åtta växelvårdare just i dag.
Vi har ju plats för ni gäster varje vecka. Det har jag nog redan sagt.
Men i dag är det åtta och massa anhöriga också,
Lite bilder
Mycket med folk är det
Jag och våran sjuksköterska...
sommar tårtan
Kollegor och sommar jobbare :)
 
Kvällen är ju ett minne blått just nu
vi var tre som kämpa i hopp;
Maria, Dilan och jag.
 
Man känner att det är stor trötthet i rummet....
Många lade sig tidigt så där 19.30
Och allt är färdig skall bara hitta atten.
Hon kommer allti prick nio....
Men nu är hon över nio
 
Väl hemma så är det bara att ta kaffe och så i säng.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0