Barn i massor

 
SUPER FARMORS BLOGG.
 
FREDAG 160318
Edvard & Edmund
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta
som bara hittas av den som gått vilse.
 
av; Tomas Tranströmer
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ny dag nya möjligheter nya blad att skriva på.
Ja allt är oanvänt i dag. Det är upp till mig 
hur jag använder dagen.
 
Skall jag sätta en prägel på den...
ja jag kan sätta barn som prägel för jag skall umgås med
massa barn i dag.
 
Nå väl jag börjar väl i sängen en så där 05.45.....
Klockan skall ringa men den gör inte det för jag vaknar upp innan.
Jag skall fixa i ordning frukost och hinna njuta av lite ljus innan det blir för ljust ute.
 
En skön frukost med ett härligt sinne.
Att titta på lågan som dansar på ljusets kant är magiskt.
Att sen ha en varm kopp kaffe i sina händer och känna den goda smaken av kaffe,
Är också magiskt. Min dag är vaken.
 
Nu är det allt hög tid att få upp Juhani så vi kan komma iväg.
Mot Salem och upplockning av Nea och Haylie.
 
Då är vi nu på HS och skall göra en svett test,
Haylie är så duktig när vi skall sätta på platter och annat.
Det tar 45 minuter allt som allt och vi svänger förbi
Flemingsberg och Juhani skall också till 
ett besök.
 
Vi väntar på han så jag kan sen släppa av Nea i Huddinge och köra förbi
jobbet, jag skall kolla om Camilla är där. Men inte..
Haylie träffa Nega, Catharina, Curt, Lydiah, Hassan, Maria ,
Jill och chefen Elisa.
 
Hon tyckte det blev många och det är lite blygt.
Men när vi skall gå vinkar hon glatt och säger hej då.
Det är ju bra.
 
Nu plockar jag och Juhani upp resten av skaran.
Jag har hemma nu Johanna i säng med feber, Jolin som vill till sin kusin Linus
och Haylie som är tröttare än tröttast :)
 
Så jag och Joline går ner till centrum för att införskaffa hostmedicin till Johanna.
Och hon hitta då en kyckling som låter.
Så söt.
Väl uppe går Juhani upp och hämtar Haylie och sen
far vi över till Linus och skall då fixa pappkakor...
Det är Thomas som skall göra dom så klart.
Alla barn hamna i badet och 
sen var det mat.
Här dansas det
och det är jungel hjul
rörelser på tv
hoppar i soffan
snäll med Wilma
Doktor Mc Stuffin
bad barn...
 
Massa lek och bus, tror att dom små blev så trötta.
Jag far hem med Haylie då Joline minsann skall
sova kvar med Linus.
 
Hemma runt 19.30... en Haylie som är så trött.
Välling och sen var det bara i säng med henne.
Johanna ligger och kollar tv känner sig inte så
bra. Hon har ätit lite i alla fall lite pappkakor.
 
Jag tar lite tv kväll och relaxar.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0