Dag 69

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 10
ONSDAG 160309
Torbjörn & Torleif
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Att älska är mänskligt,
att förlåta är det också.
 
av; Plautus
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Innan min klocka ringer har jag drömt att jag har varigt vaken och kollat på klockan.
Hur jag vet att det är en dröm??? Klockan var nio och inte fem.
Så jag var lite stressad innan jag såg att klockan bara var fem :)
 
Stressig början på morgonen. Kan vara bra och dåligt.
Jag hoppar upp och hoppa in i duschen, 
(hoppas du kan se mig hoppa på morgonen)
Så färdig har nu ett mega- problem.
Fryser om tassarna.
 
Fixar frukost och spolar händerna i varmvatten.
Lindring i....tre minuter sen börjar de bli kalla igen.
Nu är längtan efter en varm kopp att hålla i.
Kaffe.
 
Så blev klockan sex och jag skall fixa i ordning mig för att dra till
jobbet. Här har vi nu en dag då jag kan plocka med mig Maria till jobbet.
Så när vi kommer dit så tar jag emot natt rapporten och förmedlar det till 
resten av personalen.
 
Vilken dag det blev....
Jag tror att jag har aldrig haft en son mysig och underbar förmiddag någonsin.
Här har vi två elever och vi är tre som jobbar. Jag känner att eleverna som
helgjobbar hos oss och går i trean skall kunna utföra enkla saker.
Sagt och gjort.... plötsligt var alla uppe och vi har en helt underbar
förmiddag med lite massage och lugna gata,
 
Camilla kommer in klockan 12 och det blir så bra.
Jag ger Camilla påsen till Frida som blev stor
tjej i torsdags, 3/3.
Nu  kan jag och Lydiah fixa massage examen.
Vi masserar och vi blir godkända.
 
Tack Satu det var trevligt att ha dig här och jag jobbar ju i morgon
så då ses vi där. Camilla blir ensam en 50 min så hon hoppas jag har det lugnt.
Jag och Maria far hem och jag visar henne vart badhuset ligger.
Hämtar paket från VI och sen hem.
 
Fixa middagen och får ett samtal från Camilla.
Lite upprört och lite annat att snacka om.
Hon skall ha anhörigcirkel.
 
Nu äter jag tillsammans med min man som är hemma.
Han är trött och sliten. Vi pratar om Haylie....
Våran lilla rödtott.
 
Kommer nu ta mig ett soffhäng med gubben och sen lite
CSI Miami.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0