Denna dag är...Dag 81 2016

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 12
MÅNDAG 160321
Bengt
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
Viljan till liv och vilja till död är desamma;
Viljan att bita det första bettet i den goda kakan,
att bita mer och mer, och att svälja den sista biten.
Det finns ingen vilja till liv, som icke tillika är en vilja 
att tära på livet.
Att leva är att förbruka sig själv.
 
av; Hjalmar Söderberg
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag är uppe med tuppen och känner mig väldigt
taggad för dagen. Så duschen och sen den sedvanliga
frukosten.
 
Har gott om tid och känner ingen som helst stress.
Allt på sin plats och allt som det skall.
Jag vill bara ha en skön dag.
 
Väl på jobbet sätter jag på kaffe så Maria, Ann-Catrin och
jag kan ta en kaffe innan racet börjar.
Det är växel dag och det innebär massa jobb..
 
Efter fikat tar vi varsin gäst och förbereder hemfärd.
Vi tar och packar väska och tar ut alla sängkläder
sprita-av madrassen och bäddar nytt.
Tar toaletter och stora ytor...
Klart.
 
Då är det min tur att ta vår fina dam....
Hon har haft jobbig natt så det är bra att starta mjukt.
Massa omläggningar, och omvårdnad.
Och ett tu tre så var det klart.
 
Nu är det redan lunch och det är fläskpannkaka .
Gott tycker jag och lite efterrätt .
Lite kaffe och så
massage.
 
Blev lite vinglig av massagen...dricka vatten när jag kommer upp på avdelningen.
Och nu då??? vist ja medicin utdelning, det är lätt som en plätt.
Har en som jag ansvarar för...byter litre pass med Simon,
Så nu skall jag hem... kör Maria L till Huddinge, sen raka spåret hem.
 
Väl hemma hittar jag en sjuk son... inte så bra då...
Han hostar lungor ur sig och är så dålig..... 
Så jag får lite mycket att stå i.
 
Middagen skall fixas och jag skall hitta en bra
balans med återhämtning.
 
Nu när vi har ätit färdigt och vi alla sitter och kollar på filmen Mask,
blir jag så sugen på kaffe, fixar det och har en trevlig familjen kväll.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//super granny 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0