Fredag :) och helg jobb :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 12
 
FREDAG
160325
Marie Bebådelsedag

Jungfru Marie bebådelsedag,[1] Annuntiatio Mariæ, tidigare även Herrens bebådelseVårfrudagenFrue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.

Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i katolska kyrkan och de ortodoxa kyrkorna, med vissa undantag beroende på när påsken inträffar. I Svenska kyrkan firas dagen på den söndag som infaller 22–28 mars, och temat är "Guds mäktiga verk".[2]

Långfredagen

Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem. Dagen är i Sverige en allmän helgdag och infaller fredagen närmast förepåskdagen.

Firandet av långfredagen började i Jerusalem under 300-talet på initiativ av biskop Kyrillos av Jerusalem. I Norden blev långfredagen helgdag på 1600-talet.

Våffeldagen
 
DAGENS CITAT.
 
Ofta  leder oss fruktan för något ont
till något ännu ondare.
 
av: Nicolas Boileau
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
När man vaknar och känner...vilken skön morgon...
Då har man sovit himmelskt bra.
Ingen värk inget som stör bara sova.
Vilken skön morgon.
Resan till Blåkulla har gjort mig gott.
 
Så duschen väntar och den upplevelsen att 
känna varmt vatten över kroppen
makalöst skönt.
Min morgon fortsätter med min goda frukost.
Inget kan någonsin byta ut min frukost.
Gott. Avslutas med en njutning av ny kokat kaffe :)
 
Så är min dag ett faktum...jag har en suverän morgon....
Och det kan bara  bli bra då kan jag känna :)
 
En förmiddag som kommer att orsaka snöstorm eller regn...
Gubben har dammsugit och nu torkar han av skåpen i köket.
Och där blev det stopp.
 
Min man har lekt yngling på moppe här om dagen och har gjort en Phia,
vilket innebär att man vurpar med moppen.
Han har skadat sina handleder och det tar emot att utföra vissa saker.
 
Och till råga på allt har våran minsta son och barnbarnen har
smittat honom med en mans-förkylning.
Det kan bara sluta på ett sätt, Liten måste vila på sängen.
 
Vi får oväntat fika besök också.
Familjen Karlsson/Westerberg kom in glidande.
Lagom till fikat och det var ju passande.
Linus som är mycket för frukt vill ha en banan.
 
Mormor har;
Vindruvor, mandariner, äpplen och russin.
Men det var inte det han ville ha.
Då kan jag ta godis...mormor har du påskgodis??
Ja det har jag...ser inte så gott ut.
Jag tar en skorpa och vatten...Tack.
 
 
Ja det är nu tid för lunch och jag och gubben slår på stort....
McDonalds. Snabbt och enkelt, hem med gubben och ner för att plocka upp Maria.
Vi börjar 12 och det är bara att köra dit. går galant ingen trafik, inga hinder.
 
Väl på jobbet hittar jag Ann.Catrin och Maria.
Och jag skall jobba kväll med Lydiah och
Anna.
 
Dagen blir snabbt till kväll och middag.
Det är mos, lax paté och ärtor.
Men hur tänker dom här???
Paté?????
 
Det gick inte riktigt hem och det var ingen höjdare.
Våra gäster gilla det inte. Efterrätten var godare,
blandade frukter med grädde.
 
Det blev lite omplaceringar för kvällen och jag känner att det
blir super duper dag. Allt på sin plats och allt i sin ordning.
Slutar 20.00 och skall dra hem.
 
Väl hemma tar jag en fika innan täcket dras över huvudet.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0