Håll i hatten.....

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 9
TISDAG 160301
Albin & Elvira
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Han drack aldrig, rökte aldrig och cyklade aldrig.
Levde enkelt, sparade sina pengar och
dog en tidig död, omgiven av snikna släktingar.
Det var en nyttig läxa för mig.
 
av; John Barrymore
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Efter att min gubbe, som är så glöms just nu....)
har slängt in mina nycklar genom dörren
så jag vakna med ett ryck är det lika bra att gå upp.
Klockan är bara  sex.....:(
 
Tänder upp ljus och ser till att frukosten kommer dit jag vill.
Och njuter en stund av tystnad och stillhet.
Yoga och återhämtning är nu bland mina prioriteringar.
 
Till kollegorna säger jag bara...nu är lugnet borta för jag kommer in tolv...
Det är bara att gör dagen och se till att man är där man skall i livet och dagen.
Fundera lite över mitt liv nu när man är "granny", här
har jag många guldklimpar som jag skall vara extra försiktiga med.
Små liv som kräver uppmärksamhet som attans....
 
Jag skall hinna med mitt jobb, min man, mitt liv....
Men det är ju det som är svårt....
När man har små/stora guldklimpar så är det fullt.
Gubben lilla ta en kö lapp.
 
På sin höjd att man hinner med en bio var femte månad eller så.
Du säger säkert nä inte då.... Men sanningen är att
med ett gäng på sex + två + en + en = 10 är det en hel del.
Några andra bonus har man också... så det kan ju röra sig om
16 stycken......
 
Hinner jag med något annat än att bara träffa barnbarn????
Knappast... Vissa av dessa klimpar bor längre i från och det
är tider där som är lite svåra att få i hopp.
 
Andra bor nära och till och med väldigt nära.
Så det är ju så att man har att göra vare sig man vill eller inte.
Mitt liv är just nu bara barnbarn.
Guldklimpar som är livets stjärnfall.
 
Klockan är nu så pass mycket att jag skall plocka upp Maria och fara till jobbet.
Är ett kvällspass som väntar och det är ju bara bra. Jag jobbar inte med Lydiah
hon har ju semester. Så kvällen har jag med Zilan,en trevlig ung begåvad tjej. 
Kvällen gick mycket bra.
 
Nu skall vi hem och bara relaxa och sova.
Morgon pass i morgon bitti....
Jag börjar sju....
 
Så god natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0