Här kommer en söndag....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 9
SÖNDAG 160306
Ebba & Ebba
GRATTIS
 
Midfastosöndagen

Midfastosöndagen kallas fjärde söndagen i fastan till följd av sin plats i mitten av fastetiden. I katolska länder kallas dagen "Glädjesöndagen" eller "Rosensöndagen" (Dominica de rosa). I katolska kyrkan byts denna dag därför den violetta mässhaken ut mot en rosa.[1] Rosa mässhake förekommer också i vissa högkyrkliga församlingar i Sverige.[2][3]Det finns också en syftning till våren och det som är vackert under den här tiden.

Svenska kyrkan firar söndagen under rubriken "Livets bröd"[4] med fokus på nattvarden. På fjärde söndagen läses evangeliet om Den blindfödde, om Människosonens upphöjelse på korset och om den förlorade sonen. De gammaltestamentliga läsningarna denna söndag handlar om det utlovade landet – en antydan om himlens salighet.

 
DAGENS CITAT
 
Det finns de som har allt som behövs
för att vara lyckliga,
utom lyckan.
 
av; Sacha Guitry
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
Efter att ha legat och vridit mig så där 4 timmar går jag och Linus upp.
Han är vaken men trött och seg, så bråttom upp har han inte.
Vi fixa frukost Linus vill ha yoghurt naturell med flingor,
och mormor har inte det utan prövar med vanilj yoghurt men  müsli .
 
Gubben fixa egg macka till mig och han lite fil med  müsli och kaffe.
Gott som alltid, njuter av min goda frukost.
Det bästa med att äta frukost när jag kolla nyheter och skriver
här eller på FB är att jag äter sakta.
 
Har nu njutit av min frukost och skall nu se vad dagen ger...
Har ingen lust att göra så mycket av de hela utan att jag
får se vadd som kommer.
 
Jag har i alla fall fixat skrivningen till massage kursen som skall bli klar den 9 mars.
Jag hoppas så att det blir bra. Tror massor på taktil massage.
Nu är det så i alla fall att det är på G att bli klart.
 
Har dock inte fått ta emot själv så mycket men det är ju bra att jag har givet.
Skall bli kul att höra vad hon har att säga. Man skall ju lära så länge man kan 
och vill. Jag gillar att lära mig mera för kunskap stärker dig massor.
 
Det är lika så med utveckling i jobbet, lära sig mer och
se sig bli bättre alltid lika kul.
 
Så blev det fika hos Camilla och Thomas.
Camilla har bakat en kladdkaka....
Jag lovar jag dog.
 
Den hade Maraboumjölk choklad i sig och vet du vad god den är.
Jag tog hem en bit till gubben och Juhani, när han nu kommer hem.
Han skulle äta hor Roffe sa han.
 
Nu när middan är avklarad och jag känner att det blir lite stressigt med kvällen,
skall jag bara lägga mig på soffan och njuta av kvällen.
Ha nu en bra kväll
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0