Här spar vi inte på krutet.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 10
MÅNDAG 160507
Camilla 
GRATTIS
Garattis min dotter på namnsdagen
 
DAGENS CITAT
 
Ät inte upp, sa han.
Överge mig inte, sa han.
 
av; Nina Lekander
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Så är min måndag på väg att gry...fågelkvitter utanför,
där det har kommit blöt snö i natt.
När jag vaknade var det
men en konstig 
känsla.
 
Min dröm var ut av den sorten att man inte kan tro det är sant....
Jag var någon präst på ett konstigt ställe, jag skall välja vem som skall gifta
sig med vem och vilket barn som skall dö....
Men det är ju inte en prästs ensak....
 
Så mysko dröm...tur att gubben kom in och tog mig poå benet.
Drog upp täcket och sen åkte till jobbet för då vaknade jag.
Kan gå upp och känna att det var en dröm...
konstig sådan.
 
Nu tänder jag lite ljus och njuter av en frukost.
Den är i dag mitt viktigaste till tag.
jag skall även njuta av en 
kaffe.
 
Har varit på morgonkaffe hos Camilla för att lämna en blomma,
Linus har astma hosta och låter för djävlig i sin hosta.
Nu är det bara att fara till Salem och hämta Haylie.
Hon är febrig och har sin astma hosta.
Vilka barnbarn och ha otur.
 
Väl hemma väcker jag Juhani som skall tvätta med mig.
Vi har massa tvätt. Sängkläders dag inge skoj.
Men det funkar bra eftersom jag har en vagn att ha Haylie i.
Så nu tvättar vi.
 
Det var massor att tvätta, lakan och allt annat till sängen,
kläder och handdukar detta kommer att ta tid.
Jag har nu allt under kontroll blir klar 13.35, kommer på att
Haylie inte fått sin Alvedon.
 
Jag passar på att fara och handla medans jag har Juhani
hemma han kan passa Haylie till mig.
Så nu är det bara att gå in på Willys.
Ost, pålägg, mjölk, fil, smör,
pzza, saft, kaffe
och cigg.
Klar.
 
Ja då skall den i henne nu. Det går bra och hon ligger som en lite
sill i soffan, kollar på tecknat och blundar lte. När jag frågar om vi skall 
åka och hämta mamma blir hon glad, det var bara att stiga upp från soffan.
 
Kör hem Nea och Haylie till Salem och tar mig själv hem igen.
Skall förbi centrum bara. Apoteket sen är det hem.
När jag kommer hem så ringer Camilla som behöver Alvedon.
OK ner och fixa de och kör hem de till henne.
Linus är lite piggare se det ut som.
 
Nu skall jag hem och fixa middag.
Kassler, makaroner och bea...geggigt men gott.
Jag ligger på soffan och vilar. Gubben är på huset...
det kan ta tid där.
 
Så nu ärter vi, jag tittar på tv och vi käkar inne i tv-rummet.
Jag vill kolla färdigt på Dr, Phil. Tar en dusch så jag kan göra en inpackning på håret.
Har ett livlöst hår som just nu bara hänger på huvudet.
 
Nä kvällen rinner i väg och jag är lite trött.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0