Ny Tids rymd...

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 12
SÖNDAG 160337
Rudolf & Ralf
 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
En människas död är mera de efterlevandes
problem än hans eget.
 
av; Tomas Mann
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av gubbens ilskna klocka, redan fem....
kommer till köket och ser 04.02...Vist ja 
Sommar tid.
 
Då vet jag varför man är extra seg nu.
men det är ju bara att hasa
sig in i duschen.
 
Frukost här näst, mumsigt.
Lite koll på fb och nyheter...
Så nu i väg till nya äventyr på jobbet.
 
Njuter av en kaffe innan jag åker i väg.
Man vet inte riktigt  vad  denna dag kommer att
leverera.  Nu är vi två, Maria  och  jag 
på väg.
 
Känner  mig lite seg, klockan är ju bara 05.30.
och det är ju det som känns. Så det kan ju  vara segt
hela dagen.
 
I dag jobbar jag med Israel och Simon.
Vi har en bra förmiddag.  Ingen
missar denna förmiddag. 
 
Lunchen  kommer upp och det är lamm.
Så då skall vi ha alla till bordet.
Jag hoppas  att  resten av dagen ramlar  på.
 
Maria vill komma till Elgiganten så efter jobbet  far vi dit.
Hennes Lilltjej och  stora tjej hänger på. Vi kollar dammsugare. 
Hon hittar en och det gick super fort.
Nu hem och lämna av Maria.
 
Gubben  har fixar middag, spagetti  och köttfärssås. 
Liten middag för två..romantiskt gott  var det. 
Lite  matkoma  blev det. 
 
Kaffe  på sängen och en spion film.
Så bra. Kvällen  är min och ett faktum. 
 
 God natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0