Och nu är det onsdag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V.12
 
ONSDAG 160323
Gerda & Gerd
GRATTIS.
 
 
DAGENS CITAT.
 
I nöd prövas vännen.
 
av: Ennius 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har nu vaknat ur en hård sömn...
Jag känner mig lite till plattat :)
Har drömt om en av gästerna,
men mins inte vad... bara att han var där.
Så det kan ju komma fram när jag ser han :)
 
Nu är det då duschen och sen frukost.
Så klart och med duschen det var skönt.
Nu skall jag fixa dagens frukost :)
 
Njuter av en kopp kaffe och läser lite nyheter.
Men det är ju inte så roligt kanske. 
 
Oj vad klockan drog i väg. Hon är redan 20 över
sex skall plocka upp Maria 6.30.
Så ut och till bilen...Fan glömde luren.
Tillbaka hem och hämta luren.
Till bilen och iväg.
 
Så nu rullar vi mot jobbet och här blev det massa att stå i.
En skall ha vak... och jag tog det först. 15 min senare var hen i himlen.
Då kör jag på med sköterskan... fixar tvättar klär fint tänder ljus.
Så vackert.
 
Så till min avdelning, tar damen, här var det en jobbig går kväll.
Hoppas hon mår bättre när hon kommer upp.
Omläggningar, smörja salva, pyssla och gulla.
Så klart...
 
Nästa olycka...pang i golvet, sköterska på plats.
Till sjukan kolla arm för säkerheten skull.
Så lunch.... men nu skall jag åka.
Kurs med kollegor och chef.
 
Här är det bara att köra.
Det är nya systemet för Huddinge kommun...lifecar.
Intressant  lätt och så var tiden över.
 
Då får jag en fråga av Nea...hämta saker från Tullinge...Jo det går bra.
Plockar upp Linus först, han skall vara med mormor ock Ukki.
Saker blir upplockade (kläder, skor, sövlar) sen är det hem...äta pappkakor.
Sylt och grädde.
 
Han äter som en myra.
Men han säger till om han är hungrig.
Vi kollar lite på tv medans han letar instrument på mitt köksgolv.
 
Nu skall vi kramas han är trött och så...God natt
Nu sover ha,.Jag skriver lite till innan jag lägger mig och kollar Miami CSI.
 
GOD NATT
 
hAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra-
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0