Till jobbet

 
FARMORS BLOGG
V. 11
ONSDAG 160316
Herbert & Gilbert
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
Livets alldeles egna ögonblick -  de inträffar
så fort man drabbas av insikten att man är
huvudperson i sitt eget.
 
av;Tomas Lappalainen
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Har tänkt ha en sov morgon....
men det misslyckas lite.
Då är det bara att gå upp och börja med en.....
 
Telefon ringer...hallå.....
Ja ha ja, jo jag kan komma på en snabb fika.
Jo jag hör det Linus .
 
Så på med jogging kläder och ner för en fika.
Det är ju så att han skall till dagis och mamma skall jobba.
Lite sov morgon har de, så efter fikat åker jag hem och väcker Juhani.
Han skall till Hallunda.
 
Så väl i Hallunda blir de så att jag går och handlar medans
han väntar på att snacka med en tjej.
Jag kommer till arbetsförmedlingen 10.30
Då står han och väntar på sin tur.
 
11.10 får han komma in, han är klar på 10 minuter.
Nu far vi hem jag släpper honom nere i Tumba och far hem till lunch .
En lite pizza gick ner.
 
Så var det då time att fara till jobbet.
Jag har inte Maria med mig... Hon är förkyld.
Väl på jobbet får jag reda på att nya schemat ligger inne.
Nytt från och med 18 april.
 
Då skall jag och Lydiah kampa i hopp i dag.
Det var ett tag sen, vi har varit sjuka och lediga om varandra.
Men i dag jobbar vi två i hopp.
 
Kvällen gick super bra inga krussiduller alls.
Jag han beställa bilat och allt är i sin ordning.
Jag slutar 21 i dag och det gör Josef också.
Hur bra som helst.
 
Först över till Camilla och hämta svart kavaj.
Juhani skall på begravning.
Skjorta och slips också.
 
Nu tar jag och lägger mig, trött i hela huvudet.
 
 God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0