Vad händer i dag då???

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 11
LÖRDAG 160319
Josef & Josefina
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
Döden har en god sida:
Den sätter en gräns mot ålderdomen.
 
av; Jean De Bruére
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att ha små över natten är en sak som jag tycker kan vara jobbigt,
då jag inte kan sova 100 % bra. Så min sömn på morgonen var väl en skön sak.
Lite välling till en rossel Maja och en te med smörgås till en som hostar lungor ur sig.
 
Och så var det då bara att köra igång dagen med frukost och
njutning av kaffe. Lite morgon gos med en söt Haylie.
Invända på att Joline kommer in.
 
Jolie blir sen och Haylie blev trött och somna,
så nu är det lugna gatan och tyst.
Johanna ville bada så det får hon, kan inte
skada med lite varmt vatten.
 
Nu skall Joline i väg och gå på kalas
så här fin är hon då.
 
 
Jag skall plocka upp henna senare vid 16 tiden och då är
jag kvar i Salem tills föräldrarna kommer hem.
Men nu först till kalaset.
 
Glad och upprymd är hon.
Jag kommer hem och ser att Haylie är vaken.
Så då är det bara att ta lite kaffe och försöka under hålla henna.
Hon vill spela pang pang med Ukki.
 
Sen lite Candy Crach med mig.
Hon vill ha lite action tydligen, trycker på lite knappar så
att bilden på datorn snurra.snitsigt barn.
 
Nu skall vi börja packa i hopp, mot Salem och hämta kalas bar,
Johanna mår dåligt och det är rätt synd om henne.
Jag hoppas hon blir bättre snart.
 
Och uppe hos Nea och Jimmie händer det saker.
1) Hon har fått en krona med gummiband, sånt smalt gummiband.
Den gled av hennes haka och rätt in i ögonen, oj vad hon skrek.
Jag trösta henne och hon lugnade sig och då kommer....
 
2) Hon glider av sin stol (vet inte vad hon gör,
men av den kom hon), och ramlar ner på golvet,
var på hon slår sitt bakhuvud i andra stolen innan hon får huvudet i golvet.
Nu var skriket inte bara gråt utan hysteriskt vansinnigt skrik.
Det var svårt att trösta henne.
 
Och nu skall hon sitta hos mig och inte röra sig fram till mamma och pappa kommer.
Här sitter vi nu. Men det går ju bra, och nu kommer föräldrarna.
Bra då får de ta över tröstande.
 
Nu skall jag röra mig hemåt och ta mig en kväll
som blir tv tittande från sängen. 
 
 Sov gott
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0