Vecka går vidare...

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 12
 
TISDAG 160322
Kennet & Kent
GRATTIS
 
Internationella vattendagen.
 
DAGENS CITAT
Jag vill dö ung i hög ålder.
av; Max Lerner
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar av att mobilen ringer....
ett missat samtal 05.43 och från Camilla.....
Ringer dit, nej dom sover....
Konstigt.
 
Går och lägger mig igen, kan ju inte somna om,
går in i duschen och börjar min dag.
Skön ompyssling av kropp med lotion och fotsalva.
Känner mig som en ny uppiggande
människa.
 
Så tar jag och fixar min underbara frukost.
 
Så nu kommer pricken över i.
Kaffe.
 
Njuter massa av denna goda dryck, helt makalös.
Så gott så onyttig men så god.
 
Min dag är ett faktum...
Så då är det bara att köra på.
 
Väcker Juhani för vi skall åka till Flemingsberg.
Han skall till läkar koll och jag går på Pulsen
och handlar frukt till mig att ha på jobbet.
 
Nu racer fart till Salem för en snabb fika.
Kolla läget med Johanna hon är ju sjuk fortfarande.
En Påsk present kan vara på plats.
 
Och nu hem med killen.
Jag skall plocka upp Maria och fara till jobbet.
Så latsidan är man inte på.
 
Väl på Jobbet möter jag några stressade tjejer och
lite rörigt. Men inget som jag kunde fixa.
Så lunchen av gick med plus på alla sätt.
 
Sen blev det aktivitet för två av gästerna och två vilar .
Så jag har en att hålla koll på :)
Då beställer jag lite bilar så dessa fina människor
kommer hem till sitt på måndag.
 
Simon kommer vid två och då inleder vi så fint vår kväll.
kaffe, snack och svensk film.
Vi får förstärkning vid 16 tiden...
Bra för det behöver vi.
 
Middagen flyter på inga saker att rapporteras.
Man ser skillnaden på dessa oroliga gäster.
När de ser oss är det tvär lugnt.
 
Kvällen kommer och jag tar damen som är upprörd.....
< Oh de som hjälpte mig kund inget det var jobbig.>
Och det är det varje gång det inte finns ordinarie personal.
 
Men allt blev bra och det är bara tacka för i dag.
Allt gick som på räls....
 
Väl hemma blir det ju kaffe så klart.
Sen är det TV
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0