Då är det jobb

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 18
TORSDAG 160505
Gotthard & Erhard
GRATTIS
 
Kristi himmelsfärds dagen
 
DAGENS CITAT.
 
Plikten är angenäm först när den är gjord.
 
av; August Strindberg
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Det är alltså en fin solig torsdag och jag har ett kvälls pass som väntar.
Men först skall jag ha en förmiddag med familjen,
Min frukost är ett måste och njutningen är så där i dag.
 
Gubben spelar bredvid mig och att höra massa 
skott från automatgevär eller bomber 
är inte rogivande.....
 
Så det är en stressig morgon för mig, långt ifrån min vanliga lugna stund.
Nu när jag njuter av ett gott kaffe för bereder jag för en dusch.
Den kan ju rent av bli ....kanon.....
 
 Har lite tid att slå ihjäl, jag skall
se vad jag gör meds den...
Blir ju bara att fixa lita och att se till att komma iväg.
 
Så nu har vi fått besök av Wilma som är en hund som är
en riktig soldyrkare....
 
Jag far till jobbet och kommer i bra tid att,
jag skall nu jobba med Dilan och Camilla.
Vilken kväll det blir.
 
Har lite att stå i när jag kommer och känner att jag kommer att ha
en kanon bra dag, inga större saker och lite lätta gäster,
om man nu kan säga så.
 
Kvällen flöt bra och vi har allt under kontroll.
En bra sak är ju då att man vet vad var och än gör.
Det som flyter bäst är att bara hänga på.
 
Så kvällen slutar och jag skall hem.
Eftersom jag har bytt pass så 
är Maria inte med mig nu 
på kvällen.
 
När jag kommer hem möts jag av....
Wilma.
 
Så då var det bara att ta sin trötta kropp och masa mig ut till bilen
och köra henne hem, inte så kul när jag är så trött.
Men lämnar henne och far hem.
 
Nu skall jag sova...
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0