Dum dator

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 18
SÖNDAG 160508
Åke
GRATTIS
 
Sönd. före pings.

Söndagen före pingst är sedan 2003 års evangeliebok namnet på Sjätte söndagen efter påsk, och har underrubriken Exaudi från inledningsordet i det medeltida introitus. Den infaller 42 dagar (sex veckor) efter påskdagen. Den liturgiska färgen är vit.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Hjälparen kommer[1]:, och en välkänd text är den episteltext ur Romarbrevet, där Paulus skriver

Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre.
DAGENS CITAT
 
Det finns ingenting så oroande
som lugnande försäkringar.
 
av; Sven Lindqvist
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG,
 
Så ringer klockan och en ny dag ar vaknat för mig.
Upp och hoppa in i en dusch och se till att man har det varmt och skönt.
Frukost....
 
Ja och så var det kaffe, det är hela avslutet på min 
goda frukost.
 
Lite arg på min dator är jag. 
Jag slarvar väldigt när jag skriver och vissa ord stavar jag fel.
Och nu...fungerar det inte att rättstavad...
Vad händer med min dator????
 
Måste be min sån fixa detta, så här kan jag inte ha det.
Måste kunna rätt stava. Har haft detta problemet förr.
Undra om det bara är min dator eller programet.
 
Vet att min face book också är lite knasig.
Där står det att jag har språk Svenska....
Vad händer???
Allt jag skriver blir felmarkerat....
Så skumt.
 
Min dag .....ja det är den detta skall handla om.
Jobbet näste, men först plocka upp Maria.
Vi har tomt på vägen ända fram till Flemingsberg.
 
Nu är vi här och jag känner mig seg...vad konstigt.
Men det fungerar nog snart bara jag kommer i gång med jobbet.
Och lugn har natten varit, nu på morgonen har vi två gäster vakna.
 
Fixa frukost och såg till att de fick i sig den, sen var det bara att börja
få upp en i taget och att se till att alla får frukost.
Inga konstigheter.
 
Vi har en lunch och sen ut i solen och ge massage.
Det blir så bra så. Alla lugnar sig och blir avslappade.
Lite fika och vatten att dricka.
 
Så var det slut för i dag, jag och Maria tar oss hem.
Jag har glömt vad jag skulle handla så jag måste hem och kolla kylen.
Maria skall av i centrum, jag kommer hem och träffar sonen.
 
Min oro om ohälsa på honom är lite för stark.
Håller han på med något fel???
Eller är jag orolig i onödan???
 
Skit samma jag gillar inte denna situation.
Jag vill ha 100% kontroll, men känner nu att det inte är så smart
att lita på en nybliven 20-åring.
 
Så nu blev det middag, makaronilåda.
Helt OK jag har ett problem,
jag fryser.
 
Ett varmt bad är nog OK och det är ju bara att njuta lite.
Han gjorda av en afrikans kvinna.
 
Men så var det där med sandaler och att säga hej då till Camilla.
Hon blir ju borta lite nu. en vecka eller så.
 
Jag skall hjälpa Thomas några dagar.
Tisdag, Fredag. Linus kan vara med mig då.
 
Nä lite soft TV tittande kanske....
 
Slut i ruta
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0