Enterligen Fredag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 21
FREDAG 160527
Beba & Blenda
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 kreativitet i vetenskapen kan beskrivas som
konsten att lägga ihop två och två och få det
till fem.
 
av; Arthur Koestler
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag har en lite irritations minut när jag vaknar...
Natten ÄR för kort, jag behöver verkligen få
sova ett par timmar till.
 
 
Men det bjuder hjärnan inte på så då går jag upp och 
tar min frukost i lugn och ro. Innan resten av familjen skall
slåss i köket.
 
Har inte så mycket tid i dag då jag börjar sju.
Vill nog inte tänka på den tidiga morgonen...
Känner mig så trött.
 
Så nu är jag på G till jobbet och det känns lite bättre.
Är ju piggare efter kaffet och så :) .
Ner och plocka upp Maria och sen iväg mot jobbet.
 
Väl här kommer det att rulla på, visserligen blev vi två i
dag och det är ju inget man kan förebygga.
Men det var ju sisodär...inte så bra då.
 
Man har ju massa annat att stå i också, torka golv, ett par gånger,
skuta badrum, fixa tvätt, diska, duka, och annat fix.
Mitt i allt detta skall du kunna vara behjälplig mot gäster som inte mår så bra.
Som kräver ett par långa minuter av din tid, och då är det ju viktigt att göra
det. Det är ju det som är viktigt, städa kan man göra sen...eller.
Nä tyvärr inte, inte denna städning.
 
Men vi kommer till slut fram till en lunch och det går
lugnt till runt bordet. Och alla gilla kycklingen.
Jo ja med så klart.
 
Nu är det nära...jag skall göra helg om en timme.
Och det känns så bra, så himla bra.
Klockren helg.
 
14.00 Nu gör jag helg...tack för i dag och vi ses på tisdag.
Det blir så skönt detta.
Inga andra saker kan komma och störa...
jag och min helg.
Väl hemma blir det lite kaffe och lite till.
 
Middag... ja ha ja på Picasso...
Men det finns inge gott där....
Jag vill inte ha pizza. Hitta en tråkig sallad.
Tack vet jag Robbans.
 
Kvällen blev väl inte så innehålls rik ...
Jag bråka lite i tvättstugan efter som maskinerna inte
startar om man inte går och sätter droppen på start mojen ...
Varje gång oavsett om jag redan kommit in eller varit inne.
Hoppas du förstår vad jag menar...:)
 
Nu är det klart och jag är totalt slut.
Finns inte en gnutta ork kvar i kroppen...
Hatar tvättstuga, på riktigt.
 
Dör i sängen nu.
Fan vad min hand skall värka....
ZZzzzzzzzzzzz
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0