Jag kör vidare ....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 22
TISDAG 160531
Petronella & Pernilla
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Man gör det man kan så länge man kan,
och när man till slut inte kan göra det längre,
så gör man det nästan bäst.
Man tar ett steg tillbaka,
men man ger inte upp.
 
av;  Chuck Yeager
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG,
 
När man vaknar och känner att man inte orkar gå upp,
man vaknar med värk i handleden.....
då är det trist.
 
Ställer klockan på 06.00 för att hinna det jag gör på morgonen.
Först en studsa in i duschen, värmer upp kroppstemperaturen 
till normala 36.5.
Frukost,
mmmm gott.
Kaffe slurken också.....
 
Men då är jag färdig för dagens utmaningar....
Majs sista dag är det i dag, maj månad som har varit solig, blåsig, 
regnig men framför allt vår månad.
 
Mycket har hänt här och jag har sparat på vissa saker ,
vissa saker är mindre värdefulla. Man kan ju sortera lite minnen.
det är ju meningen man skall inte spara på allt.
 
I dag är det också dag 152 på år 2016.
Det kan ju vara roligt att veta...:)
Jag skall göra denna sista dag till en vin minnes dag,
trotts att jag missa Deep i går.
 
Som tur är har jag en tjej (som varit vän i familjen länge)
som var där och gav mig lite musik snuttar.
Så det är ju skoj.
 
 
Min dag börjar med ett besök på HS...Gruppterapi.
OCD mottagningen. Det blev en helvetes dag där.
Jag fick panik ångest och mår skit.
Vill inte ha det.
 
Slutar vid 11.00 och tar mig till jobbet.
Här är det full rulle och jag skall se till att det blir bra 
även i eftermiddag. Jobbar med ACP och Monika.
Det blir bra de.
 
Jag beställer bilar till hem resa för våra gäster vi har inne nu, 
beställer bilar till de som kommer in nästa måndag.
Alltid full fart.
 
Har tanken på att växelvård för dementa kan vara besvärligt.
Är man långt gången i sin demenssjukdom kan det vara besvärligt
men att komma hit och inte ha någonting med sig som på minner om hemmet.
 
 
Vi har många som är oroliga, ett få tal gäster kan klara av detta med växling.
Vi har även en chef som inte förstår hur det fungerar.
Så just nu är det hår jobb att kunna ge en stabil och trygg omvårdnad.
En växel vård måste kosta pengar när det gäller
personal.
 
Men nu till dagen som kom fram till middag, och allt är så bra,
lätt tjafs på några gäster men inget vi inte kan syra upp.
Middag blir till kvällsfika, smörgåsrån med ost.
Nästan alla är uppe.
 
Natten kom och vi slutar.
Ner och byta om. Nu far vi hem
Maria...:)
 
Väl hemma tar jag lite med .....värktablett,
fan vad ont jag har. Kaffe sen sängen.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0