Jag startar igen,

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 20
MÅNDAG 160516
Ronald & Ronny
GRATTIS 
 
Annandag pingst.
 
DAGENS CITAT.
 
Du blir aldrig färdig
och det är som det ska.
av; Tomas Tranströmer
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ringer och jag skall upp,
det är kallt i huset och det känns rått.
Men upp ska jag för ett besök på OCD mottagningen.
Det går bra och jag jobbar hårt med det som stör mig.
 
Skönt att man slipper paniken just nu i alla fall,
den var mycket jobbigare förr.
Men nu till morgonens aktiviteter.
 
Min frukost kommer först i dag och efter som det är lite
kallt och rått i lägenheten kan jag tända lite ljus omkring mig.
Det höjer stämningen och mitt välbefinnande.
 
 
Jag tar det lite lugnt och snuttar på en varm kopp kaffe.
Min dag är på bör jag med en behaglig stund.
Nu till verkligheten och de som skall göras........
 
Det har regnat hela natten , vilket är bra för blommor,
gräs ja hela naturen och djuren. Men det är ingen värme att tala om
så där sex grader bara klockan 06.30 det är ju ingen höjdare.
 
På med lite varma kläder och tröja.
Jag hatar att frysa vill bara ha en bra temp i kroppen.
Min vänster hand har frusit till is igen skall sätta den under kran.
 
Snacka om att tina upp den och se till att den fungerar.
Jag tycker att det är konstigt att den inte kan hålla värmen.
Jag tror jag tar upp problemet med läkaren den 25 maj....
Nu till jobbet.
 
Först plocka upp Maria i Tullinge, hon har varit där på möte så
jag skall ta en kaffe med hon och sen till jobbet.
Så gott med latte....
 
På jobbet möter jag nya gäster för veckan och tre kollegor;
ACP, Maria och Nurgul. Lite lunch och känna på pulsen lite.
Eftersom jag skall ha lyftteknik i morgon måste jag beställa bilar i
dag till måndag.
 
Efter det tar jag lite kaffe och ser till att vi kan ha en mysig stund
med dessa män som är inne just denna vecka.
Det är lite rörigt eftersom de inte vet riktigt var dom är
och hur det kommer hem och vad är mina anhöriga...
 
Det är bara att lägga på sig den fina kunskapen man har och
får in allt i en lugn bubbla som är hanterbar.
Jag lyckas och jag kan lova att det blev en kväll som man
aldrig förr har haft.
 
Att sitta och bara njuta av tv och det som är på den utan någon störning alls,
helt fantastiskt. Jag njuter varje mInut som det är så här fint.
Men denna dag slutar också och jag skall hem.
 
Marias dotter Melanie är här och skall också åka hem.
Det blir så bra så det är inte sant.
Vi är hemma på ett par minuter, ingen trafik.
 
Väl uppe hos mig tar jag en kvälls fika och sen är det bara att
lägga sig för en TV koll
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0