Jag tycker att semestern bör komma nu.......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 21
TORSDAG 160526
Vilhelmina & Vilma
GRATTIS
 
Grattis 
på namnsdagen 
Wilma
 
DAGENS CITAT.
 
Prosa = ord
i sin bästa  ordning;
Poesi = De BÄSTA orden
i den bästa ordningen.
 
av; Samuel Colleridge
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ville inte gå upp, jag är så förbannat trött,
jag somna runt tio tiden i går och vakna igen vid tolv.
Svårt att somna om, svårt att veta hur jag skall sova.
Gubben snarks hårt...riktigt hårt.
Alltså fan vad jobbigt.
 
Nå väl är uppe nu och har väl lite att inte göra i dag...så
kanske en minitupplur..... :)
Så jag tar min frukost.
Njuter av den och lyssnar på regnet som skvätter på fönstret.
8,5 grad utanför fönstret i Tumba, grå himmel och
inte blir det bättre heller.....
 
Men jag tar en varm dusch och låter mig tinas upp.
Dagen börjar så smått ta form och jag är på G.
Så nu tar jag lite mer kaffe och försöker ta mig till jobbet.
Har ett kvälls pass på G.
 
Så jag hoppar in i min nya Bumblebee och
far iväg mot jobbet, ett stopp på maken 
för en korv som lunch.
 
Väl på jobbet kommer jag på att jag har glömt 
min nya medicin....hjärnsläpp alla Hugo.
Här får jag en ny tablett för att se om min värk 
kanske släpper. Det är ju allt jag vill.
 
Och så glömmer jag den, har jag lite mycket i mitt huvud???
Ja en hel del som skall fixas och trixas med.
Men sur som fan blev jag.
 
Men kommer upp till glada tjejer och det är alltid skoj.
Matilda har jobbat dag så henne får jag inte som kvälls kollega.
Men det är Simon och Monika. Då går det ju bra även i kväll.
 
Dagen blir bra trotts regn, en anhörig kommer med 
hembakat kaffebröd.
Rulltårta.
Gott.
 
Här sitter vi nu och kan inte gå ut...det regnar.
Trist och lite tråkigt. Vi får allt köra vidare på
inne mys i dag, vilket kan gå hem.
 
Middagen uppenbara sig och jag känner mig tillfredsställd.
Vi, gästerna och kollegor samlas i soffan för nyheter.
Jag tar en kvälls dusch med en gäst, ha ha
jag är inte i duschen utan jag hjälper till.
 
Det är många som skall ha dusch så lika bra att börja nu...
Två till kom in i en kvälls dusch, strålande tycker jag.
Då är det bara tre till i morgon bitti.
 
Så är det kvällsfika :)
Varm choklad med ost smörgås.
Nöjda gäster och kvällen blir till;
Tack och hej
leverpastej.
 
Hem med VW Bumblebee.
Tar en snabb runda för bi Camilla då hon ville kramas lite.
Jag stannar 5 min för jag är så seg och behöver komma i säng.
 
Väl hemma nu så är det en mugg kaffe och lite koll på FB.
Väntar på att min värktablett skall kicka ion.
Tack för ditt besök i dag,
jag blir lika glad varje gång jag ser dig här :)
 
God Natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0